اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمبودهای دوومیدانی خراسان شمالی محدود اما اساسی است

نائب رئیس هیات دوومیدانی خراسان شمالی با اشاره به نقاط ضعف و کمبودهای این رشته ورزشی گفت: نیاز به مربی تخصصی، تأمین تجهیزات آموزشی و تمرینی و بهبود شرایط تمرینی ازجمله کمبودها و نقاط ضعف رشته دوومیدانی استان محسوب می‌شود.

کمبودهای دوومیدانی خراسان شمالی محدود اما اساسی است

آزاده وقاری در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به پیشرفت دوومیدانی خراسان شمالی طی سال‌های اخیر اظهار کرد: تمرکز بر روی استعدادیابی و تشکیل تیم‌های پایه و رده‌های سنی مختلف باعث شد تا وضعیت بهتری نسبت به گذشته در دوومیدانی استان به‌خصوص در بخش بانوان را شاهد باشیم.

وی ایجاد دیدگاهی نو در افراد نسبت به رشته دوومیدانی از حیث مفرح بودن و تنوع ماده‌های آن را ازجمله اقدامات مهم در راستای جذب اقشار مختلف دانست و گفت: این رشته ازجمله ورزش‌هایی است که می‌توان با کمترین هزینه و تمرین مناسب به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

نائب رئیس هیات دوومیدانی خراسان شمالی با اشاره به برخی مشکلات موجود در این رشته تصریح کرد: استادیوم ۱۹ مهر بجنورد ازجمله استادیوم‌های مناسب در سطح کشور برای رشته دوومیدانی است اما زیرساخت‌هایی همچون فاصله طولانی این مجموعه تا مرکز شهر باعث برروز برخی سختی‌ها می‌شود که طی دو سال اخیر شورای اسلامی شهر بجنورد در این موضوع هیات دوومیدانی را همراهی کردند و ایاب و ذهاب رایگان در اختیار قراردادند.

وی جذب دانشجویان طی سال‌های اخیر را ازجمله اقدامات پربازده این هیات ورزشی برشمرد و ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مختلف باعث جذب افراد شده است.

وقاری با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری زیرساختی در ورزش دوومیدانی برای ارتقا وضعیت نتیجه‌گیری در سطح کشور و آسیا تصریح کرد: فراهم شدن شرایط تمرینی مناسب در کنار وضعیت اقلیمی و زندگی افراد در استان می‌تواند استعدادهای فراوانی را تحویل جامعه دوومیدانی بدهد تا نتایج بسیار خوبی را در سطح کشور و آسیا از این استان شاهد باشیم.

وی حمایت‌های مالی بیشتر از دوومیدانی را لازمه این ارتقا سطح بیان کرد و گفت: کمبود برخی امکانات این رشته ورزشی در استان نقطه‌ضعفی محسوب می‌شود که عدم توفیق در رشته پرش ارتفاع نشان‌دهنده این کمبودها در وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی است.

نائب رئیس هیات دوومیدانی خراسان شمالی اعزام تیم پیشکسوتان بانوان به مسابقات کشوری و بین‌المللی را ازجمله نتایج حضور اقشار مختلف در این ورزش دانست و افزود: ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه باعث شده تا حتی در این بخش رشته دوومیدانی بتوانیم ورزشکاران خوبی را شناسایی و روانه مسابقات کنیم.

وی کمبود مربیان تخصصی را ازجمله نقاط ضعف استان در حوزه ورزشی اعلام و خاطرنشان کرد: حضور مربیان تخصصی از خارج استان نیز هزینه‌های زیادی را برای استان ایجاد می‌کند که این هیات ورزشی توانمندی تأمین این هزینه‌ها را ندارد اما این موضوع ازجمله نیازهای دوومیدانی استان محسوب می‌شود.

وقاری در انتها خوابگاه ورزشی را ازجمله کمبودهای استان دانست و گفت: این مشکل نیز با رایزنی با نهادهای مختلف امکان حل شدن دارد و می‌توان با توجه به شرایط موجود استان خراسان شمالی در صورت حمایت مسئولان میزبانی رقابت‌های دوومیدانی کشوری را داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول