اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برآورد ۱۱ میلیارد دلاری هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کمتر از یک ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا باقی مانده و این بدان معناست که کارزارهای سیاسی برای جلب نظر رای دهندگان در واپسین روزها، مخارج تبلیغاتی را افزایش داده و مبالغ هنگفتی را هزینه می کنند.
 

برآورد ۱۱ میلیارد دلاری هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: بنابر تحقیقات و محاسبات مراکز پژوهشی آماری ایالات متحده، هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ رکورد خواهد شکست. امور تبلیغاتی بخش عمده هزینه ها را به خود اختصاص می دهند و نتیجه انتخابات نیز به شدت وابسته به این هزینه ها و البته استراتژی موثر تبلیغاتی است.

 

مبلغ هنگفت این تبلیغات کارزارهای انتخاباتی از طرق مختلف ازجمله کمک افراد ثروتمند و با نفوذ برای بهره برداری های آتی، حمایت های درون حزبی و نیز کمک های مالی برخی کشورها تامین می شود. برای نمونه، در همین دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بزرگترین حامی خارجی «هیلاری کلینتون»، عربستان سعودی و حامی خارجی اصلی «دونالد ترامپ» نیز رژیم اسرائیل بود.

 

دقیقا مهرماه سال گذشته بود که سناتور «الیزابت وارن» ادعا کرد که ستاد انتخاباتی ترامپ هفته‌ای ۱ میلیون دلار تنها برای تبلیغات در فیسبوک هزینه می‌کند. ناگفته نماند که بسیاری از بسترهای تبلیغاتی ترامپ همچون همین فیسبوک نیز به خاطر پول های هنگفتی که از تبلیغ برای کارزار انتخاباتی ترامپ به چنگ می آورد همواره مورد انتقاد شدید بوده که بسیاری از محتواهایی که در این تبلیغات ارائه و منتشر می شود حاوی اطلاعات نادرست بوده و صحت آنها زیر سوال می رود.

 

در ادامه مشروح هزینه های دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» را با ذکر آمار و نمودار  ملاحظه خواهید کرد:

 

طبق گفته مرکز «Responsive Politics»(سیاست های پاسخگو) که در ورایتی منتشر شده، پیش بینی می شود هزینه های انتخابات در طی سیکل سال ۲۰۲۰ تقریباً ۱۱ میلیارد دلار برای رقابت های ریاست جمهوری و کنگره باشد. با احتساب نرخ تورم، رقم هزینه های تبلیغاتی امسال بسیار هنگفت بوده و ۵۲ درصد بیشتر از سیکل انتخابات رکورددار قبلی در سال ۲۰۱۲ است.

 

چه چیزی به این هزینه های بی سابقه دامن می زند؟ با حداقل نگه داشتن رویدادهای حضوری به دلیل بحران کرونا، داوطلبان بیش از هر زمان دیگری برای انتقال پیام های خود به تبلیغات متوسل می شوند.

 

 ترامپ در مقایسه با بایدن دلارهای بیشتری را بر هزینه تبلیغات دیجیتال متمرکز کرده

 

بر اساس پروژه رسانه ای«وسلیان» (Wesleyan Media Project)، میزان تبلیغات ریاست جمهوری نسبت به سال ۲۰۱۶ تاکنون در این سیکل ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.

 

هزینه تبلیغات سیاسی طی سیکل انتخاباتی ۲۰۲۰

(جدول)


جدول ثبت رکوردی جدید در صرف هزینه های هنگفت تبلیغاتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا۲۰۲۰

 

بر اساس داده های این مرکز تحقیقاتی، «جو بایدن» امسال تا کنون شخصا مبلغ ۴۷۲ میلیون دلار برای تبلیغات کارزار انتخاباتی اش هزینه کرده است و هزینه «دونالد ترامپ» برای تبلیغات نیز مبلغ ۳۲۶ میلیون دلار بوده است.


نمودار هزینه تبلیغات کارزار انتخاباتی «ترامپ» و «بایدن» در سیکل انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا/ارقام به میلیون دلار نشان داده شده اند

 

هر دو کارزار انتخاباتی رقیب بیشترین هزینه را در تبلیغات تلویزیونی صرف کرده اند که این هزینه ها در روز کارگر(Labor Day) افزایش چشمگیری داشته است.

 ترامپ ۲.۵ میلیون دلار تبلیغات تلویزیونی در اوهایو و ۸۲۰ هزار دلار تبلیغات در آیووا هزینه کرده است چراکه اینها ایالتهایی هستند که «ترامپ» در نظرسنجی ها از «بایدن» عقب است

 

مجدداً بایدن تقریبا ۹۵ میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده، که بیش از دو برابر هزینه ترامپ در همان بازه زمانی بوده است. از اول اکتبر، بایدن و ترامپ به ترتیب ۲۷۷ میلیون و ۲۳۴ میلیون دلار برای پخش تبلیغاتشان در تلویزیون هزینه کرده اند.

البته در بیشتر دوره های انتخابات، ترامپ در مقایسه با بایدن دلارهای بیشتری را بر هزینه تبلیغات دیجیتال متمرکز کرده، اما در چند هفته گذشته همه چیز تغییر کرده است.

 

از روز کارگر به بعد، بایدن ۳۳ میلیون دلار برای تبلیغات در فیسبوک و گوگل هزینه کرده در حالی که ترامپ حدود ۲۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

 

هزینه تبلیغات انتخاباتی ترامپ و بایدن به اینجا ختم نمی شود! در اوایل این هفته، گزارش شده که ترامپ ۲.۵ میلیون دلار تبلیغات تلویزیونی در اوهایو و ۸۲۰ هزار دلار تبلیغات در آیووا هزینه کرده است چراکه اینها ایالتهایی هستند که «ترامپ» در نظرسنجی ها از «بایدن» عقب است. در همین حال، بایدن نیز تبلیغات برنامه ریزی شده خود را در هر دو ایالت دنبال می کند.

 

در این چند هفته منتهی به سوم نوامبر، نامزدها پول خود را برای تبلیغات در ایالت های کلیدی خرج می کنند، جاییکه تعیین کننده سرنوشت آنها در انتخابات خواهد بود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول