اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقتدی الصدر: کشورهای اشغالگر نباید در نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق سهیم باشند

رهبر جریان صدر عراق ضمن تعیین شروط برپایی تظاهرات توسط معترضان گفت که درباره انتخابات آتی عراق کشورهای اشغالگر نباید در نظارت سازمان ملل بر انتخابات مشارکت داشته باشند.

مقتدی الصدر: کشورهای اشغالگر نباید در نظارت سازمان ملل بر انتخابات  عراق سهیم باشند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن تعیین شروط برای برپایی تظاهرات توسط معترضان در این کشور تاکیدکرد که شعار عراقی‌ها در تظاهرات «نه شرقی و نه غربی» باید باشد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، مقتدی الصدر گفت: «همه می‌دانند من اولین نفری بودم که به تظاهرات علیه بزرگ‌ترین فاسد یعنی اشغالگران فرمان دادم و به دنبال آن تظاهرات علیه فساد و مفسدان را ترتیب دادیم و آن را با تحصن اطراف منطقه خضراء و داخل آن کامل کردیم .

او افزود: کسی برای ایجاد اصلاحات بر من خرده نگیرد. این دین ماست و بر اساس آن نسل به نسل تربیت شدیم؛ اما همان گونه که می‌دانید من با خودم عهد بستم که هرگز خون هیچ عراقی ریخته نشود و با تعرض به هر کسی حتی مهمانانمان در عراق مخالفم. از همین رو همچنان بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات‌ها تاکید می‌کنم.

رهبر جریان صدر عراق گفت: از همین رو شروطی را برای برپایی تظاهرات در عراق وضع می‌کنم. کسانی که بر اساس آن عمل کردند، ما از آنها حمایت می‌کنیم؛ اما درباره کسانی که مخالفت کنند، همه باید با نیروهای امنیتی قهرمان و عشایر غیور برای پایان دادن به فتنه آنها و ریخته شدن خون‌ها همکاری کند.

الصدر دوازده شرط برای برپایی تظاهرات بیان داشت و گفت: نخست به اموال عمومی و خصوصی تعرض نشود، دوم، درقبال کسانی که به تظاهرات کنندگان حمله می‌کنند، کاری از قبیل ضرب و شتم یا قتل صورت نگیرد، بلکه به طرق قانونی و قضایی در قبال آن‌ها توسل جست.

وی افزود: سوم اینکه اقتدار نیروهای امنیتی حفظ شود و به آنها حتی با شعار تعرضی نشود، چهارم اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی و به خصوص خدمات رسانی‌ها تعطیل نشوند، پنجم اینکه از مناسبت‌های دینی برای اهداف دنیوی، سیاسی و انتخاباتی سوء استفاده نشود نظیر اتفاقی که در کربلای معلی روی داد.، ششم راه‌ها و پل‌ها مسدود نشود و نظم عمومی مختل نشود.

به گفته رهبر جریان صدر به عنوان شرط هفتم، تظاهرات کنندگان باید به قوانین دینی، اجتماعی و اخلاقی معمول پایبند باشند، هشتم، تهدید یا وادار کردن هر فردی به شرکت در اعتراضات مطلقا ممنوع است، نهم اینکه میدان‌های اعتراضات و زمان آن باید مشخص باشد، دهم اینکه به کارکنان در حین انجام وظیفه هرگز تعرضی صورت نگیرد.یازدهم اینکه تظاهرات کنندگان با عوامل مرتبط با بیگانگان در ارتباط نباشند و دوزادهمین شرط هم اینکه خواسته‌های تظاهرات کنندگان مشخص باشد و منفعت عراق و نه منافع شخصی را لحاظ کند.

الصدر تاکید کرد: ما از جوانان آگاه، فرهیخته و دوستدار اصلاح، حمایت و خواسته‌های ملی برحق آنها را تایید می‌کنیم.

او در ادامه گفت: ما به همه توصیه می‌کنیم به خصوص با توجه به مشخص شدن زمان انتخابات و تغییر قانون آن و نظارت بین المللی بر آن، حالا تلاش خود را برای مبارزه با مفسدین و بیرون کردن آنها از دستگاه قدرت و پایان دادن به فساد به کار گیرند و فضای سالم را برای همه طرف‌های اسلامی و مدنی و همه طرف‌های عراقی فراهم کنند تا به سهولت به مرحله ایجاد دموکراسی برسیم.

الصدر گفت: «کسانی که مقررات را رعایت نکنند یا نفوذی هستند و یا با طرف‌های بیگانه ارتباط دارند. بس است هرچقدر کشورمان اذیت شد. شعار ما نه شرقی نه غربی باید باشد. انتخابات عراق هم باید در کمال سلامت و تحت نظارت منصفانه سازمان ملل غیر از کشورهایی که اشغالگر هستند، برگزار ‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول