اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تماشای این انیمیشن هندی را از دست ندهید! + فیلم

فیلم انیمیشن «منجی» که برگرفته از داستانی واقعی در هند است، طی ۲ دقیقه و ۳۹ ثانیه، به مخاطب خود تلنگری جدی می‌زند.

تماشای این انیمیشن هندی را از دست ندهید! + فیلم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین پویانمایی خود را به  فیلمسازی از کشور هند اهدا کرد؛ «منجی (The Saviour)» ساخته «آرجون موخِرجی». 

 

ببینید!

 

موخرجی ۴۶ ساله، مدیر تولید خلاقیت در تبلیغات است. او طی دو دهه گذشته برنده جوایز متعدد در حوزه تبلیغات و فیلم‌سازی در هند و قاره آسیا شده است. 

موخرجی به تجربه و بازگویی حکایات زیبایی که از زندگی سرچشمه می گیرد، اعتقاد دارد. او عاشق فیلم های انیمیشن و حیوانات است و تلاش می‌کند این دو در آثارش بازتاب داشته باشند. این انیماتور هندی معتقد است: در ایام شیوع کرونا، کادر بهداشتی از هر نظر ستاره‌های واقعی زندگی هستند و به هیچ وجه نمی‌توان فداکاری‌های آنها را فراموش کرد.

 به بهانه کسب جایزه از جشنواره فیلم مقاومت، با او گفت‌وگویی اینترنتی انجام دادیم. 

 

 

 

ایده «منجی» برگرفته از رویدادی واقعی است

* لطفاً درباره «آخرین منجی» برای ما بگویید. چه شد که آن را ساخته‌اید؟

هند یکی از کشورهای جهان است که بیشتر تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار دارد. فعالان سیستم بهداشت با جان و دل تلاش می‌کنند تا افراد را نجات دهند؛ اما درباره‌ زندگی روزمره و کسانی که زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا با جمع‌آوری زباله‌ها، شهرها را تمیز کنند، بسیار کم صحبت می‌شود. فیلم ما بر اساس یک داستان واقعی بود که در شهر کوچکی از ایالت پنجاب هند اتفاق افتاد. شهری کوچک که ساکنان آن یک صبح خوب بیرون آمدند تا مرد منظم زباله جمع‌کن خود را تقدیر کنند و او را با گُل به دوش بگیرند. خواستیم کار بزرگی را که پاکبانان و مؤدیان بهداشت انجام می‌دهد، به جهانیان نشان دهیم و حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که از طریق این فیلم قدردانی خود را نشان دهیم.

* کدام اتفاق در جریان مقاومت مردم برابر هجوم کرونا و تلاش پزشکان و پرستاران به عنوان پیشگامان دفاع از سلامت مردم توجه شما را برای ساخت این اثر جلب کرد؟

اولاً یک سلام بزرگ به تمام پزشکان و پرستارانی پرتلاش و از جان گذشته. انگیزه اصلی ما الهام بخشیدن به مردم بود تا از صمیم قلب کارگران و کادر بهداشتی را تکریم کنند. این افراد از هر نظر ستاره‌های واقعی زندگی هستند و به هیچ وجه نمی‌توان فداکاری‌های آنها را فراموش کرد. وقتی همه اینها تمام شد؛ کاری که در این سامانه‌های دیجیتال انجام شده است، همیشگی خواهد بود و امیدوارم فیلم ما به عنوان سند و شاهدی از تلاش‌های کارگران حوزه بهداشت عمومی در این روزها، برای سال‌های آینده باشد.

 

 

* کدام اتفاق در جریان ساخت «آخرین منجی» برایتان خاطره‌سازتر از دیگر جریان‌ها شد؟

اولاً فیلم‌برداری منظم به دلیل قرنطینه امکان‌پذیر نبود. ثانیا ما مجبور بودیم همه کارها را از خانه انجام دهیم، از جمله موسیقی، انیمیشن، صداگذاری و غیره. تولید یک فیلم از طریق تماس‌های تصویری یک چالش جالب بود و با توجه به این‌که وقت زیادی نداشتیم، سخت هم بود. به یادماندنی‌ترین لحظه، وقتی بود که ما در حال به اشتراک گذاشتن اولین نسخه انیمیشن با دوستان بودیم تا نظر آنها را بگیریم، حتی بدون موسیقی و تصحیح‌های اولیه، واکنش‌هایی که دریافت کردیم بسیار غافلگیرکننده بود و مردم ایده اثر را دوست داشتند و بعد از انتشار فیلم، تعداد زیادی از مناطق اقدام به تکریم و تجلیل از کارگران بهداشت محله‌شان کردند.

 فیلم دیگری درباره چالش‌های کرونایی کادر درمان و بهداشت می‌سازم 

* اگر قرار باشد پس از کنترل گسترش ویروس و ایجاد ایمنی عمومی، دوباره فیلمی دربارهٔ این موضوع بسازید، سراغ چه موضوعی می‌روید؟

کادر درمان از جمله پزشکان و پرستاران و کارمندان مراکز آزمایش در بعضی از نقاط با واکنش اجتماعی روبرو هستند زیرا این افراد مستقیماً در مبارزه با ویروس نقش دارند. مردم بعضاً این باور غلط را دارند که این کارگران شجاع مسئول گسترش همه‌گیری نیز هستند و بنابراین از خانه، محله و جوامعی که در آن زندگی می‌کنند، رانده می‌شوند. من می‌خواهم فیلم دیگری با هنرمند عرصه پویانمایی «ساریش میترا (Sourish Mitra)» بسازم درباره این موضوع و تلاش کارمندان بهداشت با چالش‌های بزرگی روبرو بودند تا این معضل را پشت سر گذاشته و به کار خود ادامه دهند.

دوست دارم با پاکبان محل در سینما فیلمم را ببینم

* اگر قرار باشد فیلمتان را به کسی تقدیم کنید یا بخواهید تنها با یک نفر در سالن سینما به تماشای آن بنشینید؛ چه کسی خواهد بود؟

من ساناتان داس(Sanatan Das) جمع‌کننده زباله و پاکبان محله‌مان را برای تماشای این فیلم در سینما انتخاب می‌کنم. فقط برای اینکه به او بگویم در این شرایط سخت، الهام‌بخش واقعی است و فداکاری‌های او همیشه به یاد می‌ماند.

دوست دارم فیلم را به دخترانم هدیه دهم. بگذارید این فیلم یادآور فروتنی برای آنها باشد در مورد این که ستاره‌های جامعه ما واقعاً چه کسانی هستند. و همچنین به آنها یاد دهد که وقتی بزرگ شدند بفهمند واقعاً تعهد شغلی چیست و چگونه هر فرد عادی می‌تواند در روزگار سخت قهرمانی به یک قهرمان واقعی تبدیل شود.

 

 

به گزارش فارس، حدود ۱۴۵ فیلم هندی به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ارسال شده بود که «منجی» موفق به کسب مقام شد. در این انیمیشن که رنگ غالب و زمینه خاکستری است، گل‌ها به صورت رنگی تصویر شده‌اند تا اثرگذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشد؛ همچنین قالب تصویر هم مربعی (اینستاگرامی) است. «منجی» بدون اینکه دیالوگی داشته باشد، در پایان از کسانی یاد می‌کند که هر روز جانشان را برای سلامت ما به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول