اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات محور شر و مصیبت هستند

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، نشست چهارجانبه سفرای آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات را در راستای فریب افکار عمومی و سرپوش نهادن بر جنایت‌های خود دانست.

صنعاء: آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات محور شر و مصیبت هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در بیانیه‌ای ادعاهای مطرح شده در نشست مجازی سفرای آمریکا، عربستان سعودی، انگلیس و امارات را رد کرد.

به نوشته سبأ نت، او گفت که این نشست که در ۳۰ سپتامبر برگزار شد، صرفا یک مانور رسانه‌ای و تلاشی برای فریب افکار عمومی جهانی بود تا اینگونه وانمود کنند که در راستای بازسازی یمن که به دست خودشان تخریب شده است، گام بر می‌دارند و می‌خواهند تمامی بلاهایی که در طول شش سال گذشته بر سر مردم آوردند را جبران کنند.

وزیر خارجه یمن سپس تأکید کرد که مسئولیت کامل نابودی اقتصاد یمن و تمامی درد و رنج‌های مردم بر گردن چهار کشور است. او از سفرای این کشورها خواست تا از کارشناسان نظامی و اقتصادی سفارتشان دلیل نابودی اقتصادی یمن را جویا شوند و بدانند که دلیل درد و رنج‌های مردم یمن چیست و چه تعداد غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

هشام شرف سپس با اشاره به حجم خرید و فروش سلاح میان کشورهای آمریکا، انگلیس با عربستان و امارات گفت که این چهار کشور محور شرارت و مصیبت در منطقه شبه جزیره عربستان و خلیج فارس هستند.

او تأکید کرد که سفرای این کشورها در نشست‌هایشان تلاش دارند فرار رو به جلو کنند و از پاسخ به اینکه حملات و محاصره چه زمانی پایان می‌یابد و عناصر خارجی یمن را ترک می‌کنند، طفره می‌روند.

وزیر خارجه یمن، عملیات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن را در راستای دفاع مشروع و حق نیروهای یمنی دانست.

 سفارت آمریکا در یمن (مستقر در عدن) پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای از نشست میان سفرای عربستان سعودی، امارات، انگلیس و کاردار سفارت آمریکا برای بررسی آخرین تحولات یمن به خصوص در بخش اقتصادی خبر داد و در خصوص فروپاشی اقتصاد یمن ابراز نگرانی کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای یپام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول