اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نشست منطقه‌ای اتاق‌های بازرگانی با محوریت هرمزگان

معاون وزیر امور خارجه از پیشنهاد استاندار هرمزگان درباره برگزاری نشست منطقه‌ای اتاق‌های بازرگانی با محوریت این استان استقبال و بر ضرورت برگزاری سریع‌تر آن تأکید کرد.

نشست منطقه‌ای اتاق‌های بازرگانی با محوریت هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان سه شنبه هفته گذشته در دیدار با معاون دیپلماسی وزارت خارجه با اشاره به جلسه ویدیو کنفرانسی با سفیران غرب آفریقا تاکید کرد: ظرفیت‌های نهفته و بالقوه ای در بخش بین الملل وجود دارد که در این شرایط جنگ اقتصادی می‌تواند گره گشای مشکلات بخش  خصوصی باشد.

وی افزود: علاوه بر محور صادرات، هرمزگان قطب فولاد و محصولات کشاورزی است و سال گذشته رقم قابل توجهی صادرات در این زمینه از هرمزگان انجام شد.

همتی به تاریخچه مراودات فرهنگی هرمزگان با برخی کشورها اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ حاکم بر جنوب شبیه هند است و ما در صدد تعاملات بیشتر با این کشور هستیم.

وی تاکید کرد: برای  شناخت کلی از کشورهای همسایه نیازمند ایجاد یک بانک اطلاعاتی در زمینه ظرفیت‌ها و نیازهای فعلی آنها هستیم  تا عملکرد بهتری داشته باشیم. استاندار تاکید کرد: باید بر روی صادرات تمرکز بیشتری داشته باشیم و با ایجاد تشکل ها در اتاق بازرگانی به این‌ موضوع بیش از پیش بپردازیم و ما به عنوان دولت همکاری و حمایت‌های لازم را از این موضوع داشته باشیم. 
 
همتی با اشاره به افزایش بنادر صادراتی در هرمزگان گفت: بندر شیو پارسیان نزدیک به ۳۰ سال تعطیل بوده است که نزدیک ترین نقطه به قطر است و اکنون فعالیت آن با پیگیری‌های انجام شده، آغاز شد و سال گذشته تا قبل از کرونا از رونق بسیار مناسبی برخوردار بود.

همچنین در بنادر جاسک و‌ سیریک نیز صادرات به عمان انجام می شود و رونق خوبی دارد. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز گفت: با توجه به اینکه  استان هرمزگان یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور به حساب می آید ما خواهان توسعه تعاملات اتاق بازرگانی بندرعباس در عرصه های منطقه و فرامنطقه‌ای هستیم.

غلامرضا انصاری اظهار داشت: وزارت خارجه از پیشنهادات و برنامه‌های استان و اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای گسترش روابط بین المللی حمایت و استقبال می‌کند.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار هرمزگان از نمایندگی دفتر امور خارجه در هرمزگان افزود: نقش اتاق بازرگانی هم به عنوان پارلمان بخش خصوصی در گسترش روابط بین المللی و دستیابی به بازارهای هدف به ویژه در استانی همانند هرمزگان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و خوشبختانه اتاق بازرگانی بندرعباس با پیشنهادات و برنامه‌های جدیدی که در بحث گسترش روابط بین المللی ارائه داده بدون شک می‌تواند دستیابی به بازارهای هدف را تسریع و تسهیل بخشد.

انصاری از پیشنهاد استان برای برگزاری نشست اتاق های بازرگانی منطقه ای استقبال و آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرد.

در ادامه این نشست شعبان نماینده وزارت امور خارجه در استان هرمزگان نیز ضمن تشریح دستاوردهای این حوزه در استان هرمزگان در بعد منطقه ای نیز، حمایت وزارت خارجه در جهت برگزاری نشست اتاق های بازرگانی منطقه ای را موجب تحول استان در عرصه اقتصادی دانست و خواستار پیگیری در این خصوص شد.

محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی نیز آمادگی اتاق هرمزگان را در جهت توسعه مراودات اعلام کرد و از تعاملات مناسب بخش خصوصی با دولت در هرمزگان سخن گفت.

در جمعه هفته گذشته نشست بررسی ظرفیت‌های مبادلات و ترانزیتی کشور به ریاست استاندار هرمزگان از طریق ارتباط با سفرای کشورهای غرب آفریقا به عنوان رویداد مهم در حوزه بین الملل هرمزگان رخ داد که آغازگر فعالیتهای جدی امور بین الملل استانداری  و دفتر نمایندگی امور خارجه خواهد بود.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول