اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جرائم نقدی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راه سمنان

استاندار سمنان گفت: در صورت ادامه داشتن کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، برای سایر استان‌های کشور به غیر از پایتخت نیز جرائم نقدی وضع می‌شود.

جرائم نقدی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر در حاشیه برگزاری چهلمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور و حضور ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از سرایت بیماری و کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضع جرائم نقدی در پایتخت، در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: بر اساس مصوبه امروز و در مرحله اول، برای کسانی که در استان تهران نسبت به رعایت موارد بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی ورزند، جرائم نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و در صورتی که سایر استان‌ها نیز در آینده شرایطی همچون پایتخت داشته باشند، این جرائم در مراحل بعدی برای این استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان نیز کماکان در وضع قرمز قرار دارد، افزود: وضع مرگ‌ومیر در استان تثبیت شده؛ اما سرایت بیماری بسیار بالاست و امروز شاهدیم که در برخی از شهرستان‌های استان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته که نیاز است تا مردم استان همواره در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک، اهتمام خاصی داشته باشند.

آشناگر به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت موارد بهداشتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در استان از میانگین کشور بالاتر است؛ اما هنوز با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد و امروز نیاز داریم تا مردم در مراسم عزاداری پیش رو و حتی برنامه‌های شادی پس از ماه صفر نیز نسبت به زدن ماسک، شست‌و‌شوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع اهتمام ورزند.

وی ضمن تشکر از روحانیان، هیأت‌های مذهبی و مردم عزادار به‌واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم روز اربعین اظهار کرد: این مهم در کاهش سرایت و انتقال بیماری در استان بسیار تأثیرگذار بوده است.

استاندار سمنان گفت: تقاضا داریم مردم همچنان نسبت به این موضوع در مراسم عزاداری خود توجه داشته باشند و با عنایت به میزان بالای سرایت بیماری، در روز شنبه هفته آتی و روز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، از عزیمت به مشهد مقدس به‌شدت خودداری کنند.

آشناگر به میزان بالای مرگ‌ومیر سالمندان در کشور بر اثر ابتلای به کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و مردم استان نسبت به مراقب از سالمندان به‌واسطه سن بالا و وجود بیماری‌های زمینه‌ای در این افراد کوشا باشند؛ چراکه این گروه از افراد جامعه در برابر ابتلا به ویروس کرونا، از گروه‌های آسیب‌پذیر با خطرپذیری بالا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول