اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گسترش استفاده از یوآن دیجیتال در چین

بانک مرکزی چین اعلام کرد که تاکنون مجموعا 3.13 میلیون تراکنش مالی به ارز یوآن دیجیتال در شهرهای بزرگ این کشور انجام شده است.

گسترش استفاده از یوآن دیجیتال در چین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین اعلام کرد در قالب طرح پایلوت استفاده از ارز مجازی یوآن دیجیتال 3.13 میلیون تراکنش مالی به این ارز در شهرهای بزرگی نظیر شنژن، و شیون گان انجام شده است.

به گفته فان ییفیر، معاون بانک مرکزی چین، تاکنون 162 میلیون تراکش مالی به ارز دیجیتال یوآن انجام شده است و قرار است در المپیک زمستانی پکن در سال 2022 هم شاهد اجرای طرح پایلوت استفاده از یوآن دیجیتال باشیم.

در واقع این طرح تاکنون توانسته روند خوبی را سپری کند و مردم این کشور از یوآن دیجیتال برای پرداخت قبوض، هزینه خدمات دولتی و پرداخت هزینه حمل و نقل استفاده کرده‌اند.

فان می‌گوید بانک مرکزی چین به یوآن دیجیتال به عنوان زیرساخت بسیار مهم برای آینده نگاه می‌کند.

این مقام بانک مرکزی چین، تاکید کرد تاکنون 113 هزار و 300 کیف پول دیجیتال شخصی و 8800 کیف پول دیجیتال برای اشخاص حقوقی در چین در قالب طرح پایلوت ایجاد شده است.

در ماه می بانک مرکزی چین، از طرح خود برای آماده کردن شرایط برای افزایش استفاده از ارز ملی دیجیتال در این کشور تا المپیک زمستانی پکن خبر داد.

تاکنون طرح یوآن دیجیتال در 4 شهر شنژن، سوژو، چنگ‌دو و شیونگان به صورت پایلوت اجرایی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول