اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وضعیت کرونا در تویسرکان مطلوب نیست/ نظارت‌ها تشدید می‌شود

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه اکنون وضعیت کرونایی تویسرکان مطلوب نیست؛ اما حاد هم نیست، از تشکیل ۱۶ اکیپ برای کنترل ویروس کرونا در شهرستان تویسرکان خبر داد.

وضعیت کرونا در تویسرکان مطلوب نیست/ نظارت‌ها تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سید رسول حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا «قرارگاه زیستی»با اشاره به فعالیت مستمر و با دقت مراکز ۱۶ ساعته در خصوص کنترل و مهار ویروس کرونا و ارائه آمار واقعی از سوی این مراکز اظهار کرد: اکنون وضعیت کرونای تویسرکان مطلوب نیست؛ اما حاد هم نیست.

وی با تاکید بر مشارکت و همیاری همه از هر طیف و قشری به دور از نگاه، افکار و اندیشه سیاسی خود، برای کنترل و مهار ویروس کرونا در شهرستان گفت: متاسفانه در هر اموری کوتاهی شود نوک پیکان به طرف فرمانداری می‌رود در حالی که مجموعه تویسرکان باید برای پویایی و توانمندسازی کمک و همکاری کنند.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه بیماران ویروس کرونا به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) زیاد شده است، افزود: ما نمی‌توانیم مردم را مجبور به ماسک زدن کنیم؛ با اقناع جامعه می‌توان فرهنگ ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی را در بین آحاد مردم نهادینه کرد.

وی یکی از الگوهای ترغیب مردم به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برگزاری مانور نحوه دفاع از سلامت در مقابل ویروس کرونا با هدف فرهنگسازی در بین اقشار مختلف جامعه دانست و بیان کرد: دستگاه‌های عامل ضمن آگاهی‌بخشی و نهادینه کردن این مهم به زیرمجموعه خود مانور سلامت را از امروز تا 10 روز آینده به شکل نمادین در سطح شهر برگزار کنند؛ البته از اهالی رسانه هم تقاضا داریم در این راستا ما را یاری کنند.

حسینی با اشاره به فرهنگ بالای مردم شهرستان و استفاده 80 درصدی مردم از ماسک، ضمن تاکید بر رعایت بهداشت با کمترین هزینه، همیاری خیران به منظور تهیه ماسک برای افراد کم توان به ویژه روستاها و حاشیه شهر را خواستار شد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یک مرحله در مدت زمان یک ساعته با کمک خیران 16 هزار ماسک برای هیئت‌های مذهبی تهیه و توزیع شد.

وی در ادامه با تاکید بر لغو همه مرخصی‌ها و اینکه هیچ کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی اجازه خروج بدون اجازه فرماندار را ندارند تصریح کرد: بنده وام‌دار هیچ گروه و قشر خاصی نیستم؛ سلامتی مردم برای ما از هر کاری مهم‌تر‌ است، پس باید در کنار مردم و در خدمت مردم باشیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به تعطیلی تنها سینمای این شهرستان، از تعطیلی نماز جمعه در صورت قرمز بودن وضعیت خبر داد و افزود: شهربازی، تفرجگاه‌ها، تئاتر، تالارهای پذیرایی، اماکن توریستی و تفریحی، زیارتگاه‌ها، بقاع متبرکه، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها و... باید تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند پس از ۲۴ ساعت تعطیل خواهند شد بیان کرد:آرایشگاه‌ها و اصناف هم اگر ماسک نزدند و نسبت به رعایت فاصله اجتماعی بی‌توجه باشند طبق قانون با آنها برخورد خواهیم کرد.

حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تویسرکان و بخش قلقلرود در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان بهترین شناخته شدند بیان کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس سطح شهرستان تا رسیدن به وضعیت مطلوب تعطیل است.

وی از حصارکشی آرامستان تویسرکان با تخصیص اعتبار برای این امر سخن گفت و اضافه کرد: زیارت اهل قبور فرهنگ چندین ساله را نمی‌توان از جامعه گرفت؛ اما به خاطر حفظ سلامتی مردم باید از اجتماعات زیادی جلوگیری کرد به همین منظور تنها ۲۰ نفر طبق پروتکل‌ می‌تواند مراسم ترحیم حضور داشته باشند.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تاکید بر فعالیت یک بازرس در هر اداره و گرفتن گزارش روزانه، از شکل گرفتن ۱۶ اکیپ در سطح شهرستان به منظور مهار کرونا در راستای حفظ سلامت مردم خبر داد و تاکید کرد: در هر هفت دهستان شهرستان یک کانون با همیاری و همکاری دهیاران، شوراها، روحانیون مستقر، پایگاه‌های مقاومت بسیج و... اجرایی کنید.

وی با بیان اینکه در هر عرصه و برهه زمانی فراخوان داده شد مردم با جدیت تمام وارد صحنه شدند گفت: در ابتدا شیوع کرونا عزم و اراده مردم در کنار مسوولان تویسرکان را در وضعیت سفید قرار داده بود، پس بار دیگر با کمک مردم می‌توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.
 
*مهار کرونا کاری جهادی می‌طلبد

امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز با تاکید بر تعاون، همکاری و همیاری با توجه به شیوع ویروس کرونا به حالت هشدار اظهار کرد: ویروس کرونا امروز یک بلاست که باید از فراگیری آن با رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به اینکه اختلاف‌نظرهای زیادی در خصوص ویروس کرونا وجود دارد بیان کرد: همه ما امروز با توجه به شرایط و وضعیت هشدار کشور درباره کرونا مسوولیم پس باید همه در هر جایگاه و مسوولیتی که هستیم جدی در عرصه عمل وارد شویم.

وی در خصوص استفاده از ماسک را برای همه حجت دانست و افزود: ادارات ضمن پاسخگویی به ارباب رجوع تدابیر لازم را به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به کار ببرند.

امام جمعه تویسرکان بر ترویج و آموزش جامعه به منظور انجام امور بانکی به صورت غیرحضوری با استفاده از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: بانک‌ها به خاطر حضور جمیعت زیادی از ارباب رجوع باید برای کنترل این وضعیت تدابیر بهداشتی بیاندیشند چراکه رفتارهای این‌گونه خود دارنده پیام و هدایت‌گر جامعه خواهد بود.

وی نیاز امروز جامعه را در کارزار جنگ نرم را جهاد دانست و تاکید کرد: همه اقشار مردم و مسوولان باید همچون هشت سال دفاع مقدس و یا برهه‌های حساس دیگر در کشور باید با بهره‌گیری از تجربه‌های جهادی در عرصه عمل برای شکست ویروس کرونا با همت متعالی حاضر شویم.

موحدی افزود: ما ملتی منسوب به اهل بیت(ع)، جهادی و ایثارگریم پس باید باید با همتی الهی بار دیگر فرهنگی ناب از ایثار و جهاد کشور را از لوث این ویروس پاک کنیم.

وی با تقدیر از تلاش مدافعان سلامت، ضمن اینکه از اقشار مختلف مردم خواست مدافعان سلامت را با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی یاری کنند تصریح کرد: هر کدام از ما مردم همچون دفاع مقدس در قامت یک بسیجی مخلص در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه ایران اسلامی جهاد کنیم.
 
انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول