اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«آناهید» اثر شبکه الکوثر به بخش نهایی جشنواره «A B U» راه یافت

مستند تلویزیونی «آناهید» از شبکه الکوثر به همراه دو اثر رادیویی از سازمان صدا وسیما در جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه «A B U» نامزد دریافت جایزه شد.

«آناهید» اثر شبکه الکوثر به بخش نهایی جشنواره «A B U» راه یافت

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، این مستند تلویزیونی با نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی حمیدرضا علیپور محصول شبکه الکوثر است. «آناهید» تلاش دارد همزیستی زیبا و مسالمت آمیز میان ادیان را که حلقه گمشده این روزهای جهان است ،به نمایش بگذارد. این مستند 50 دقیقه ای روایتگر زندگی «آناهید» زنی سالخورده و مسیحی در روستایی دور افتاده در اطراف استان اصفهان است که با مردم مسلمان روستا در صلح و صفا زندگی می کنند.

حمیدرضا علیپور کارگردان این مستند نقطه آغاز تولید این مستند فاخر را اردیبهشت سال 1398 عنوان کرد و مکان آن را روستای «خویگان علیا» از توابع فریدون شهر استان اصفهان در دامنه رشته کوه های زیبای زاگرس بیان کرد. 

 

علیپور در ادامه به تلاش 10 ماهه گروه در اسفند ماه همان سال برای اتمام پروژه و گذراندن مراحل فنی اشاره کرده و ادامه داد: روستای «خویگان» دارای بافت جمعیتی شامل ارامنه، آذری زبان ها، گرجی ها، لرها و فارسی زبانان است. 
کارگردان «آناهید» با اشاره به مناقشه قره باغ و جنگ اخیر آذربایجان و ارمنستان در قفقاز شمالی پیام این مستند را صلح و دوستی و همزیستی به تمام ادیان می داند که در قالب یک روستای دورافتاده در ایران زنی مسیحی به تنهایی می تواند کلیسایی برای خود داشته باشد. 

عواملی که در ساخت این مستند دلنشین همراه بودند عبارتند از: ایمان تحسین مدیر فیلم برداری و مرتضی قانونی دستیار، سارا نظرآبادی صدا بردار، علیرضا حبیبی آهنگساز و پرویز زیدی دستیار کارگردان. 
علیپور کارگردان این مستند از ثبت نام «آناهید» در جشنواره سینما حقیقت امسال هم یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد موفقیت های بیشتری برای تنهاترین اثر تصویری صدا و سیما ت و استقبال از آن توسط هیات داوران در جشنواره «A B U» باشیم. 

«آناهید» از میان بیش از 400 اثر ارسالی سازمان صداوسیمای ج.ا.ا. اعم از تولیدات تلویزیونی و رادیویی برگزیده برای رقابت دراین جشنواره برگزیده شده و در بخش نهایی جوایز A B U حضور دارد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه موسوم به «A B U» با بیش از 250 عضو از چهار قاره جهان و بیش از 3 میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف بزرگ ترین و گسترده ترین تشکل رادیو و تلویزیونی در جهان به شمار می رود. 

مراسم اهدای جوایز این رویداد فرهنگی و بین المللی آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول