اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تامین آب سالم و با کیفیت حق مردم سنندج است

استاندار کردستان گفت: آب شرب سالم و بهداشتی حق مردم شهرستان سنندج بوده و باید تدابیر لازم برای تامین آب باکیفیت اتخاذ شود.

تامین آب سالم و با کیفیت حق مردم سنندج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا بعدازظهر امروز در نشست بررسی آب شرب سنندج اظهار کرد: تامین آب باکیفیت حداقل کاری است که باید برای مردم انجام داد.

وی خواستار بررسی و انجام مطالعات لازم در خصوص وصعیت آب سنندج شد و گفت: باید گزارشی از بررسی‌های انجام شده توسط شرکت مشاور به وزیر نیرو ارائه شود تا زمینه رفع مشکل طعم و بوی آب سنندج فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله در این فصل طعم و بوی آب سنندج تغییر می‌یابد و مردم را نگران می‌کند بنابراین بابد اقدامی موثر برای جلوگیری از تکرار این روند انجام شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: سال گذشته قرار بود از ورود فاضلاب روستایی به دریاچه سد وحدت و انتقال آب سد آزاد بهذتصفیه‌خانه سنندج انجام شود که هنوز انجام نشده است.

مرادنیا اضافه کرد: بودجه حذف ورود فاضلاب روستایی به دریاچه سد وحدت تخصیص یافته و باید این کار پیگیری شود.

بنابر گزارش معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در این جلسه، برای حذف طعم و بوی آب، تصفیه‌خانه سنندج به عنوان پایلوت در سطح کشور انتخاب شده است.

شهرام ملکی افزود: تصفیه‌خانه شماره یک شهر سنندج نیازمند تجهیزات جدید بوده و قرار است تجهیزات اُزن‌زنی در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اُزن‌زنی تصفیه‌خانه آب قرار است در مدت زمان یکماهه انجام گیرد بنابراین درخواست می‌شود این زمان به یک هفته کاهش یابد تا هرچه سریعتر مشکل طعم و بوی آب سنندج حل شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول