اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دورخیز بازارهای مالی برای پیروزی دموکرات‌ها/ بازار روی پیروزی بایدن حساب می‌کند

رفتار برخی بازارها حاکی از آن است که سهامداران به این نتیجه رسیدند که احتمالا پیروز انتخابات پیش روی ریاست جمههوری در آمریکا، دموکرات‌ها خواهند بود.

دورخیز بازارهای مالی برای پیروزی دموکرات‌ها/ بازار روی پیروزی بایدن حساب می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کاخ سفید در تلاش است تا یک بسته کمک اقتصادی 1.8 هزار میلیارد دلاری را هر چه زودتر پس از توافق با کنگره اجرا کند اما هنوز مشخص نیست که آیا اجرای این بسته به پیش از انتخابات خواهد رسید یا خیر.

سنای آمریکا با اجرای بسته‌های اقتصادی گران مخالف است و میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا هم گفته اولویت این بانک انتخاب دادگاه قاضی عالی آمریکاست نه بسته کمک اقتصادی.

علیرغم مبهم بودن زمان اجرای بسته کمک اقتصادی اما سهامداران معتقدند که این بسته بالاخره اجرا خواهد شد و روی آن حساب کرده‌اند.

در واقع این نگاه در سطح بازار وجود دارد که فارغ از اینکه چه کسی در انتخاب پیش رو موفق خواهد شد کمک به رشد اقتصادی آمریکا یکی از اولویت‌های دولت آینده خواهد بود.

با توجه به آنکه جو بایدن روز به روز در حال پیشی گرفتن بیشتر ترامپ در نظرسنجی‌ها است سهامداران و سرمایه‌گذاران در حال آماده کردن خود برای روی کار آمدن یک دولت دموکرات هستند.

در واقع انتظار می‌رود که در صورتی که دولت آتی از طرف دموکرات‌ها باشد در اوایل سال 2021 شاهد افزایش بیشتر هزینه کرد دولتی، سیاست تجارت بین‌المللی کم تنش‌تر و تمرکز روی زیرساخت‌ها و انرژی‌های پاک در آمریکا باشیم.

به عنوان مثال از رشد قابل توجه سهام شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های پاک می‌توان استنباط کرد که بازار روی پیروزی بایدن حساب کرده و خود را برای بهبود اوضاع در صنعت انرژی‌های پاک آماده می‌کند.

ارزش دلار نیز نزولی بوده چرا که این نگاه وجود دارد که افزایش هزینه کرد دولتی در سایه پیروزی دموکرات‌ها به رشد کسری بودجه و کسری تجاری آمریکا منجر خواهد شد.

در واقع بازارها انتظار دارند که بایدن پس از به دست گرفتن افسار دولت در آمریکا سیاستی ملایم‌تر و کمتر مقابله جویانه در برابر دیگر کشورها به خصوص چین در پیش گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول