اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ربیعی: مس باید از فضای لیگ یک خارج شود/به جذابیت‌های لیگ برتر اضافه کردیم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت:‌ امیدواریم در سال اول تیمی باشیم که تا حد زیادی از فضای قبلی عبور می‌کند، این برای ما سخت است ولی نشدنی نیست.

ربیعی: مس باید از فضای لیگ یک خارج شود/به جذابیت‌های لیگ برتر اضافه کردیم

محمد ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط مس رفسنجان اظهار داشت: هجده روز با تیم مشغول تمرین هستیم. یک اردو در کردان داشتیم، بعد از آن به رفسنجان رفتیم و مدتی در آنجا تمرین کردیم. امشب هم برای انجام بازی‌های دوستانه‌ای که ترتیب داده شده به کیش می‌رویم. در آنجا قرار است با تیم‌های گل‌گهر و نساجی بازی کنیم.

مس را 4 سال جوانتر کردیم

ربیعی با اشاره به حضور مس در لیگ برتر ادامه داد: امسال اولین سال حضورمان در لیگ برتر است. به دنبال این هستیم که در سال اول تیم را به ثبات برسانیم. به خاطر تغییر محیطی که به وجود می‌آید مهمترین چالش تمام تیم‌های لیگ یکی، سال اول حضورشان در لیگ برتر است. سال سختی هم هست. لیگ برتر فضای متفاوتی نسبت به لیگ یک دارد. به دنبال این هستیم که در زمان کمتر از این تغییر محیط عبور کنیم. از طرفی تیم به فرصت بیشتری برای هماهنگی بیشتر نیاز دارد.

سرمربی مس رفسنجان در خصوص تغییر میانگین سنی تیم عنوان کرد: میانگین سنی تیم را نسبت به سال گذشته که درلیگ آزادگان بودیم حدود 4 سال کمتر کردیم. یعنی میانگی سنی را از 31.7 به حدود 27.8 سال رساندیم. تیم جوانتر شده و در تلاشیم در کنار آن با پویایی که ایجاد می‌کنیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. 

به خریدهایمان امیدوارم

وی در مورد اینکه پیرامون خریدهای امسال مس رفسنجان انتقاداتی مطرح است، گفت: هرکاری در فوتبال، درجه منفی و مثبت دارد یعنی عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق هستند. از 10 سهمیه لیگ برتری، 9بازیکن جذب کردیم. مابقی را از سهمیه آزاد و لیگ یک جذب کردیم. نسبت به شرایطی که داشتیم به بازیکنانم امیدوار هستم. از طرفی شرایط بازار نقل و انتقالات امسال با تمام سال‌های قبل متفاوت بود. به هرحال به خریدهایمان امیدوارم. عرضه و تقاضا باید با هم همخوانی داشته باشند. بازیکنان ما در بازی‌های تدارکاتی به هماهنگی بیشتری می‌رسند و امیدوارم در مسابقات امسال جواب بدهند.

ربیعی ادامه داد: با توجه به اینکه سال اول حضورمان است، خیلی از بازیکنان به اعتبار ما و مجموعه باشگاه در تیم حضور پیدا کردند. دو هدف را برای سال اول ترسیم کردیم. همانطور که سال گذشته قرار بود برای صعود پروژه سه ساله داشته باشیم اما خدا کمک کرد و در سال اول صعود کردیم، امسال هم هدف اول ما ثبات است. اگر از در هدف اول زود عبور کنیم و بتوانیم تیم را به ثبات برسانیم، هدف دوم این است که رتبه محترمی را در لیگ برتر به دست بیاوریم.

باید به تجربیات لیگ یکی‌های سابق توجه کنیم

وی در مورد شرایط کیفی تیم مس عنوان کرد: در این مدت تمرکز ما بیشتر روی آمادگی جسمانی بازیکنان بود. رفته رفته وارد مرحله فنی می‌شویم. در این مرحله باید تا می‌توانیم بازی دوستانه برگزار کنیم. تا وارد بازی‌های دوستانه نشویم صحبت از مسائل فنی سخت است. قطعا نقاط ضعف و قوت تیم در بازی‌های دوستانه بیشتر نمایان می‌شود و سعی می‌کنیم به صورت شبانه روزی روی آن‌ها کار کنیم. نیازمند این هستیم؛ به تجربیات تیم‌هایی که در سال‌های گذشته از لیگ یک به لیگ برتر آمدند، توجه کنیم. امیدواریم در سال اول تیمی باشیم که تا حد زیادی از فضای قبلی عبور می‌کند. این برای ما سخت است ولی نشدنی نیست.

ربیعی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم زودتر از فضای سختی که در سال اول برای تیم‌های صعود کننده لیگ آزادگان مثل شاهین بوشهر و گل‌گهر در فصل گذشته، ایجاد می‌شود عبور کنیم. بازیکنان تیم را با انگیزه می‌بینم. تیم مدیریتی باشگاه را در این قضیه جدی و محکم می‌بینم. امیدوارم علیرغم تمام مشکلات و سختی‌هایی که باشگاه ما دارد و با توجه به این که در حال پیشرفت است و تلاش می‌کند نقص‌ها را برطرف کند، بتوانیم در سال‌های آینده مس رفسنجان را باشگاهی حرفه‌ای، مقتدر و دارای ثبات در فوتبال کشور ببینیم.

قول مساعد داده شده که مشکل مالی نداشته باشیم

سرمربی مس رفسنجان افزود: سال گذشته من و تیم مدیریتی باشگاه سختی‌های زیادی کشیدیم که تیم به لیگ برتر برسد. اصلا دوست ندارم زحمات شبانه روزی یک مجموعه به راحتی هدر برود. تمام تلاشمان این است که این تیم را پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های زیاد، با تلاش چندبرابری در لیگ برتر حفظ کنیم و این کار را هم خواهیم کرد.

وی در خصوص مسائل مالی مس اظهار داشت: قول مساعد داده شده که امسال انشاالله مشکلی نداشته باشیم.  فکر نمی‌کنم در کشور ما باشگاهی با این مشکلات مواجه نباشد اما به جز یکی دو تیم، اکثر تیم‌های لیگ برتری همه در شرایطی تقریبا یکسان قرار دارند. البته شاید بودجه ما با سایر باشگاه‌ها قابل مقایسه نباشد ولی سعی می‌کنیم با تعامل این مشکلات را پشت سر بگذاریم. 

برای استان کرمان خوشحالم

ربیعی در مورد اینکه با وجود مس و گل‌گهر دربی کرمان، یکی از اتفاقات مهم لیگ بیستم خواهد بود، گفت: باشگاه گل‌گهر برای من بسیار قابل احترام است. از طرفی این تیم سرمربی بزرگی دارد و امیرقلعه‌نویی استاد من است. در کیش با این تیم بازی می‌کنیم که نشان بدهیم حساسیتی روی این بازی وجود ندارد اما با اینحال برای استان کرمان خوشحالم و خوشحالیم که باعث شدیم جذابیت دیگری به لیگ برتر اضافه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول