اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خوزستان به 42 درصد کاهش یافت

استاندار خوزستان گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خوزستان از 59 درصد به 42 درصد کاهش یافته است.

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خوزستان به 42 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: از ۴۵ شهری که در سطح کشور به عنوان شهرهای آلوده اعلام شده است هیچیک جزو استان خوزستان نیست و ما در استان شهر آلوده نداریم.

وی افزود: البته استان همچنان در شرایط قرمز کروناست اما در وضعیت بسیار پرخطر و آلوده نیستیم.

استاندار خوزستان گفت: با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته شیب بیماری به صورت ملایم در حال افزایش است و اگر دست به دست هم داده و شرایط را کنترل نماییم شیب روند افزایشی روند با ثبات خواهد گرفت.

وی با قدردانی از همراهی مسؤولان، مردم و رسانه‌ها در مقابله با این اپیدمی ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری همگانی شاهد اوج‌گیری بیماری در سطحی مشابه با گذشته نشویم.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: علیرغم اینکه بخشی از مردم با ستاد کرونا همکاری دارند اما در هفته گذشته نرخ رعایت پروتکل‌ها ۵۹ درصد در استان بود و این هفته این رقم به ۴۲ درصد رسیده است که نتایج آن در دو هفته آینده نمود خواهد داشت که این وضعیت موجب نگرانی است.

وی عنوان کرد: با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن است با شرایط غیرقابل کنترلی مواجه شویم از این رو انتظار داریم مردم، ادارات اصناف و همه رعایت کنند همچنین در همین راستا به افراد بدون ماسک خدماتی ارائه نشود.

شریعتی اذعان کرد: همچنین شهرداری‌ها نسبت به خاموش کردن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها جدیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: فرمانداران گشتهای نظارتی ترکیبی را جدی گرفته و فعال‌تر کنند همچنین تصمیماتی که در حیطه اختیارات ستاد ملی یا استانی مدیریت کرونا است گرفته نشود و موارد مختلف با این ستاد هماهنگ شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی علت بیشتر بودن آمار مرگ و میر در برخی از بیمارستان‌ها را رصد و بررسی نماید و مشکلات احتمالی اصلاح شود.

وی ادامه داد: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست با این حال شرایط آموزش مجازی و همچنین حضوری فراهم است بنابراین لزومی به اعلام تعطیلی مدارس نیست البته در مناطق روستایی حضور دانش آموزان در مدارس بیشتر است و لازم است امکانات بهداشتی بیشتری در اختیار این مناطق قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول