اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازداشت 28 نفر در تظاهرات شهر میلواکی آمریکا

در تظاهرات روز جمعه در حومه شهر میلواکی آمریکا در اعتراض به تبرئه شدن یک افسر پلیس در قتل یک نوجوان سیاه‌پوست، 28 نفر بازداشت شدند.

بازداشت 28 نفر در تظاهرات شهر میلواکی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در جریان تظاهرات روز جمعه که در اعتراض به عدم محکوم شدن پلیس شهر میلواکی در قتل یک نوجوان سیاه‌پوست با شلیک گلوله برگزار شده بود، دست کم ۲۸ نفر بازداشت شدند.

در تظاهرات روز جمعه ده‌ها نفر در شهر «وائوواتوسا» در حومه شهر میلواکی ایالت ویسکانسین تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به عدم متهم شدن افسر پلیسی که یک نوجوان سیاه‌پوست را با شلیک گلوله به قتل رساند ابراز داشتند.

پلیس اعلام کرد که برخی از این افراد را به دلیل ایجاد مانع در مسیر تردد خودروها بازداشت کرده و برخی نیز در تلاش برای ایجاد آتش بودند.

از روز چهارشنبه و پس از آنکه دادستان اعلام کرد که وی «جوزف منساه» افسر پلیس را به دلیل قتل نوجوان هفده ساله سیاه‌پوست مجرم نمی‌داند، اعتراضات در وائوواتوسا آغاز شده است.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت.

با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها این اقدامات خشونت‌بار پلیس آمریکا را محکوم نکرد بلکه سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفت و در چند مورد در پیامی تهدید‌آمیز ضمن شورشی و غارتگر خواندن معترضان ضدنژادپرستی، آنها را تهدید کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول