اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان نیازمند ایجاد مرکز ماده تبصره 16 است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : در حال حاضر یک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان برای نگهداری اجباری معتادان با دستور قضایی فعال است که در 6 ماهه گذشته ۴۲۵ نفر را پذیرش کرده است و نیاز به ایجاد یک مرکز ماده ۲ تبصره ۱۶ دیگر در سطح استان احساس می‌شود.

زنجان نیازمند ایجاد مرکز ماده تبصره 16 است

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پذیرش در مراکز اقامتی و بهبود بازتوانی اعتیاد به صورت داوطلبانه است و نگهداری اجباری معتادین به هر شکل و به هر دلیل در این مراکز ممنوع است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین تحت نظارت بهزیستی در سطح استان فعالیت می‌کنند که در 6 ماهه اول سال‌جاری ۵۲۱ نفر پذیرش شده‌اند.

وی سن پذیرش در مراکز اقامتی و بهبود بازتوانی را  ۱۸ تا ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: در این مراکز سم زدایی زیر نظر پزشک صورت می‌گیرد.

محمدی قیداری اضافه کرد: در حال حاضر یک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان برای نگهداری اجباری معتادین با دستور قضایی فعال است که در 6 ماهه گذشته ۴۲۵ نفر را پذیرش کرده است و نیاز به ایجاد یک مرکز ماده ۲ تبصره ۱۶ دیگر در سطح استان احساس می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: مرکز سرپناه شبانه افراد با اختلال مصرف مواد مخدر (شلتر)تحت نظارت بهزیستی فعال است و در 6 ماهه نخست سال‌جاری ۳۹۹ پرونده در این مرکز تشکیل داده شده است.

محمدی افزود: ارائه سوزن و سرنگ رایگان به معتادین تزریقی به منظور پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی چون ایدز و...توزیع غذا و لباس در مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد صورت می‌گیرد و در ۶ ماهه گذشته ۱۱۵ پرونده فعال بوده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول