اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تمام مدارس استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اتصال ۶۴۰ مدرسه روستایی و شهری فاقد زیرساخت در این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: همه مدارس این استان هم‌اکنون به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

تمام مدارس استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

محمد دستورانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ۶۴۰ مدرسه روستایی و شهری در استان سمنان پیش از این به شبکه ملی اطلاعات وصل نبودند که در شرایط کرونایی، اقدامات خوبی برای آنها صورت گرفت و همه مدارس این استان هم‌اکنون به شبکه متصل شده‌اند.

او تصریح کرد: سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از جهات مختلفی، سال پیچیده‌تری نسبت به سال‌های تحصیلی گذشته بود؛ در ۱۰۰ سال اخیر، نمونه بیماری کووید-۱۹ در کشورمان وجود نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: در استان سمنان نیز در آغاز راه، تعطیلی به‌هنگام مدارس برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا صورت گرفت و مدارس این استان از سوم اسفندماه پارسال تعطیل شد و این امر به کنترل شیوع ویروس کرونا در آن زمان کمک کرد.

دستورانی بیان کرد: گرچه الآن جزو استان‌های دارای وضعیت قرمز در کشور هستیم؛ اما امیدواریم نگرانی‌های والدین، دانش‌آموزان و دلسوزان آموزش و پرورش در این استان هر چه سریع‌تر در این بخش به صفر برسد.

او با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته به‌خوبی تعیین تکلیف و امتحانات لازم برگزار شد و تیم‌هایی از مراکز مسؤول از حوزه‌های امتحانی این استان بازدید و بر روند اقدامات نظارت کردند، گفت: حفظ سلامت دانش‌آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش این استان است و تلاش می‌شود در این حوزه دچار مشکل نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: نتیجه تحلیل امتحانات خردادماه نسبت به سال گذشته، این بود که رتبه سوم استان سمنان در کشور حفظ شده؛ اما نمره روی ورقه دانش‌آموزان افزایش یافته است.

دستورانی بیان کرد: دامغان بهترین نتیجه را در این زمینه کسب کرد؛ میانگین نمرات استان سمنان در امتحانات نهایی از میانگین کشوری بالاتر رفت و این توفیقی برای نظام تعلیم و تربیت در این استان محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با شعار «مهر شاد» در استان سمنان آغاز شده که بر پایه مهارت‌آموزی، هدایت تحصیلی، رشد و بالندگی استوار است و از طرفی امسال، شبکه «شاد» نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و بخش مهمی از آموزش‌ها به‌صورت مجازی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: ۱۰۲ برنامه در استان سمنان مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده و برش‌های شهرستانی آن نیز برای ادارات شهرستان‌ها و مناطق این استان ارسال شده است و در حال تهیه برش شهرستانی هستند.

دستورانی اضافه کرد: مدارس نیز می‌توانند در قالب شورای مدرسه و برنامه «بوم»، دو ساعت برنامه درسی هفتگی خود را در این راستا بر اساس نیازها تعیین کنند.

او با بیان اینکه یک هزار و ۱۸۳ مدرسه استان سمنان برای سال تحصیلی جاری آماده شده که دارای پنج هزار و ۹۰۶ کلاس درس است، گفت: امسال هشت هزار و ۴۵۰ معلم از ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز میزبانی می‌کنند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول