اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

قاتل خاموش جان خانواده سه نفره کرجی را گرفت

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی گفت: خانواده سه نفره در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید جان خود را از دست دادند؛ توصیه می‌شود شهروندان با رعایت نکات ایمنی از وسایل گرامیشی خود استفاده کنند.

قاتل خاموش جان خانواده سه نفره کرجی را گرفت

مهرداد بابایی، رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن اشاره به آغاز فصل سرماه و استفاده از وسایل گرمایشی اماکن سرپوشیده، گفت: ساعت ۱۳:۵۳ ظهر روز شنبه( ۱۹ مهرماه)، طی تماس با اورژانس البرز، یک مورد حادثه مسمومیت با گاز CO اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه در کمالشهر کرج اعزام شد، افزود: تاسفانه هنگام رسیدن تکنسین های اورژانس بر بالین مددجویان، هیچ یک دارای علائم حیاتی نبودند.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: طی این حادثه یک خانم، یک آقا و یک پسربچه ۲ ساله، همگی بلافاصله جان خود را از دست داده بودند.

بابایی یادآور شد: پس از تایید فوت هرسه نفر به عوامل نیروی انتظامی حاضر در محل تحویل داده شدند.

وی خطاب به شهروندان توصیه کرد: با سرد شدن هوا و  رعایت نکردن اصول ایمنی در کاربرد وسایل گرمایشی می تواند بسیار خطرناک باشد. از این رو انتظار می‌رود شهروندان نکات ایمنی برای استفاده از وسایل گرمایشی را رعایت کنند.

گفتنی است، گاز مونوکسید کربن یک گاز بی رنگ و بی ‌بو است و به همین دلیل «قاتل نا مرئی» خوانده می شود. اگر این گاز سمی در یک فضای بسته و بدون تهویه جمع شود، بسیار خطرناک است؛ این گاز سبک تر از هواست و قابلیت انتشار آن در محیط بسیار زیاد است و به همین دلیل در تمامی نقاط فضا به سرعت متراکم شده و چون هموگلوبین خون میل ترکیبی زیادی با این گاز دارد، بنابراین مانع رسیدن اکسیژن به بافت های بدن شده و به سرعت موجب مسمومیت می شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول