اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

5 هزار هکتار فضای سبز مأمور تولید اکسیژن برای اصفهان/ با مسببان احتمالی شهادت آتش‌نشان اصفهانی برخورد شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضای سبزی که مأموریت تولید اکسیژن را برای شهر اصفهان دارد ۵ هزار هکتار بوده که سهم نگهداری ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار آن با شهرداری است.

5 هزار هکتار فضای سبز مأمور تولید اکسیژن برای اصفهان/ با مسببان احتمالی شهادت آتش‌نشان اصفهانی برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: رسالت امروز ما توجه به قرآن به عنوان مشعل زندگی و تلاش برای مهجور نماندن قرآن است، توجه و تأسی به ائمه معصومین هم تضمین‌کننده دنیا و آخرت ما است، امید دارم با تمسک به قرآن و اهل بیت رسالت و مأموریت‌های خود را بهتر از گذشته دنبال کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درگذشت شجریان را نیز تسلیت گفت و برای وی آرزوی غفران کرد و افزود: درگذشت آتش‌نشان خدوم عزیزاله اکبری در هفته گذشته در حین مانور به دلیل سقوط را نیز تسلیت گفته و امید دارم که علت فوت وی در سازمان آتش‌نشانی مشخص شود؛ اگر قصور و کوتاهی رخ داده با مسببان آن برخورد شود تا در برنامه‌های بعدی با اصلاح روش‌ها، دقت در برنامه‌ریزی‌ها، استفاده از امکانات حداکثری و استانداردسازی برنامه‌ها شاهد اتفاقات جانسوز این گونه‌ای نباشیم.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در شهر اصفهان داریم که تولیت نگهداری آن با شهرداری است، گفت: البته فضای سبزی که مأموریت تولید اکسیژن را برای شهر اصفهان دارد ۵ هزار هکتار بوده که سهم نگهداری ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار آن با شهرداری است؛ فضای سبز  یکی از برندهای شهر اصفهان است که باید از آن مراقبت شود، اخیراً دیده شده که چمن‌ها در بعضی پارک‌ها مشکل پیدا کرده‌اند و نیاز به ترمیم دارند، هرچند به سمت افزایش فضای سبز عمودی که درختان هستند رفته‌ایم ولی چمن‌ها هم که فضای سبز افقی هستند باید مراقبت شوند.

نصراصفهانی با اشاره به پروژه منارجنبان مطرح کرد: پس از تغییر چند سرمایه‌گذار قرار بر این بوده که سرمایه‌گذار قطعی و نهایی عملیات ساخت و ساز را هرچه سریع‌تر شروع کند، موانع میراثی این پروژه بزرگ برداشته شده و گودبرداری هم انجام شده است اما عملیات همچنان متوقف است، امید دارم با توجه به اینکه گودبرداری می‌تواند برای افراد آن منطقه خطرآفرین باشد هرچه زودتر اجرای این پروژه بزرگ در غرب اصفهان دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ۳۰ مهر ماه و بزرگداشت حافظ و ۲۴ مهر روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید، بین کرد: امید داریم مدیریت شهری هم بتوانند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد تا این افراد هم بتوانند زندگی خوبی در اصفهان داشته باشند.

وی روز ملی پارالمپیک را نیز تبریک گفت و عنوان کرد: این روز هم نشان از این دارد که معلولان و جانبازان علی‌رغم مشکلات جسمی با اراده خود به دنبال حضور در میادین بزرگ هستند و امروز قهرمانان معلول باعث سرافرازی همه مردم ایران در پارالمپیک شده‌اند.

نصراصفهانی با اشاره به ۲۴ مهر ماه به عنوان روز وقف، ابراز کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که از دیرباز به اشکال مختلف در تاریخ وجود داشته و دین مبین اسلام هم بر آن صحه گذاشته و آن را در مسیری روشن، هدف‌دار، مترقی و دقیق قرار داده است و امروز ما از ثمرات آن در کل کشور استفاده می‌کنیم و به عنوان سنتی حسنه در بین مسلمانان ترویج پیدا کرده است که از این مجرا می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول