اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ثبت بیش از 55 هزار ابتلای روزانه در آمریکا/ نگرانی از شروع موج مرگبار دوم

آمریکا در شبانه‌روز گذشته ابتلای بیش از 50 هزار نفر را در چهارمین روز متوالی به ثبت رساند و شمار قربانیان این کشور با افزایش حدود 635 نفر، به 214 هزار و 376 نفر رسید.

ثبت بیش از 55 هزار ابتلای روزانه در آمریکا/ نگرانی از شروع موج مرگبار دوم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش اخیر در شمار موارد ابتلا به کروناویروس در سراسر آمریکا کارشناسان بهداشت و درمان این کشور را نگران کرده که این می‌تواند آغازگر «موج مخوف دوم» باشد.

دکتر «مگان راننی» پزشک اورژانس و دانشیار دانشگاه براون در این خصوص به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: همه ما شاهد افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستیم که به اورژانس می‌آیند و واقعاً حال خوبی ندارند و به بستری و حتی مراقبت ویژه نیاز دارند. عمیقاً نگران هستیم که این آغاز موج مخوف دوم باشد.

طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» ۵۷ هزار و ۴۲۰ مورد جدید ابتلا در روز جمعه گزارش شد که بیشترین ابتلای روزانه از ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) بوده است. بنابر اعلام این دانشگاه، روز جمعه، سومین روز متوالی بود که آمریکا آمار بیش از ۵۰ هزار مبتلا را به ثبت رساند. آخرین باری که آمریکا ۳ روز متوالی آمار بیش از ۵۰ هزار مبتلا را به ثبت رساند، اواسط ماه اوت بود.

دکتر «تام فریدن» رئیس سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در دوره اوباما به شبکه سی‌ان‌ان گفت آمار واقعی قربانیان کرونا در آمریکا بیش از ۲۵۰ هزار نفر است و سردرگمی در خصوص نرخ تلفات را نتیجه نحوه درج علت مرگ در گواهی فوت دانست.

فریدن گفت: کووید روی افراد مسن بیشتر از جوانان تاثیرگذار است و بسیاری از افراد مسن مشکلات سلامتی دیگری هم دارند و آن علت‌ها در گواهی فوت ذکر می‌شود.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در شبانه‌روز گذشته با ثبت ابتلای ۵۶ هزار و ۱۴۹ نفر تعداد کل مبتلایان آمریکا به ۷ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۹۴۷ نفر رسید و آمار تلفات این کشور هم با افزایش ۶۳۷ نفر به ۲۱۴ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

با این آمار، آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان به لحاظ تعداد ابتلا و قربانی است. بعد از آمریکا درگیرترین کشورهای جهان هند و برزیل هستند. هند بیش از ۷ میلیون و ۵۳ هزار و ۸۰۶ مبتلا و ۱۰۸ هزار و ۳۳۴ قربانی را به ثبت رسانده و برزیل هم گرچه به لحاظ شمار ابتلا از هند حدود دو میلیون نفر کمتر است اما شمار قربانیان آن ۱۵۰ هزار و ۱۹۸ نفر است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول