اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اکبری: طلاق و اعتیاد در رأس چالش‌های اجتماعی مازندران قرار دارد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: طلاق و اعتیاد در رأس چالش‌های اجتماعی مازندران قرار دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه کاهش‌ آسیب‌ها را فراهم کرد.

اکبری: طلاق و اعتیاد در رأس چالش‌های اجتماعی مازندران قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری صبح امروز در همایش شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، سازمان‌ها، نهادها، مراکز آموزشی و درمانی استان مازندران اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از  ضروریات دین مبین اسلام است و اهل بیت(ع) برای اجرای این فرامین تأکید بسیار ویژه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا و رهبری و همراهی مردم شاهد استقرار نظام اسلامی در کشور هستیم.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های دینی که وجود دارد باید فرایض امر به معروف و نهی از منکر در کشور عملیاتی شود.

اکبری با اشاره به تأکیدات دینی بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در شرایط حال حاضر نیاز به اجرای فرایض دینی داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با آسیب‌های اجتماعی فراوانی مواجه هستیم، جرائم و بزه‌های گوناگونی در سطح جامعه دیده می‌شود که هر جرم ساده و پیچیده زمینه برهم خوردن نظم  و امنیت در جامعه شده و این میزان جرم برای جامعه که مزین به اهل بیت(ع) است، مناسب و زیبنده نیست.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: در جامعه اسلامی با احیای امر به معروف و نهی از منکر به نقطه‌ای برسیم که کمترین آسیب اجتماعی و جرم را داشته باشیم و افراد جامعه کمترین پرونده در واحدهای قضایی را داشته باشند.

اکبری افزود: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم زمینه کاهش جرائم را فراهم کرد که باید با پیگیری و مطالبه این دغدغه و نگرانی را به حداقل کاهش داد.

وی ادامه داد: میزان جرم و جنایت در استان‌ها متفاوت است، اعتیاد به مواد مخدر، افزایش طلاق در رأس آسیب‌های استان مازندران بوده و همچنین توهین، فحاشی، افترا و نشر اکاذیب از دیگر جرائمی است که تعداد آن در استان زیاد است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران ادامه داد: باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی آستانه تحمل افراد را افزایش دهیم و این نیازمند اقدام همگان بوده و انتظار است که شورای امر به معروف و نهی از منکر این وظیفه را دارد که در این حوزه فرهنگ‌سازی مناسب داشته باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در استان مازندران جرائم ناشی از فساد مالی و اخلاقی خودنمایی می‌کند که در رأس جرائم اقتصادی و مالی، رشوه‌خواری، زیاد است.

اکبری یادآور شد: بر اساس آموزه‌های دینی رشوه خواری حرام بوده و خانمان‌برانداز است، افرادی که در این ارتباط دستگیر می‌شوند بسیار پیشمان هستند اما باید پیش از وقوع جرم پیشگیری‌های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: باید زمینه‌ای ایجاد شود که رشوه‌خواری در استان جمع و قانون عملیاتی شود و همدیگر را به دعوت از قانون امر و نهی کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان خواستار اجرایی کردن قانون در سطح جامعه شد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول