اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان آغاز شد

معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ‌کاشان از آغاز دور نخست مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان به‌صورت پلاک به پلاک با اعتباری بالغ‌ بر ۲۵۰ میلیون تومان خبر داد.

مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید عباس متولی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان کاشان دارای سه بافت تاریخی شامل بافت مرکزی، فین بزرگ و راوند به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار است، اظهار کرد: با توجه به گستردگی و وسعت آن‌ها مرحله نخست مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی از بافت مرکزی شروع می‌شود.

مسؤول حفظ و احیا و معاون اداره میراث فرهنگی ‌کاشان  تصریح کرد: کاشان جزء ۱۶۸ شهر کشور است که محدوده بافت‌های تاریخی آن تعیین و مصوب شده ولی برای تهیه ضوابط اختصاصی جزو اولین شهرهای پیشگام ایران خواهد بود.

وی بابیان اینکه مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان در دو مرحله انجام خواهد شد، افزود: دور نخست این مطالعات با برنده شدن شرکتی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شده تا بتوانیم پس‌ از آن برای ساماندهی و صیانت از بافت تاریخی برنامه‌ریزی کنیم.

متولی خاطرنشان کرد: به‌ زودی همکاری‌هایی با دانشگاه شهید بهشتی تهران برای پروژه‌های مطالعاتی در قالب پایان‌نامه دانشجویان ارشد نخبه و راهنمایی اساتید آن‌ها روی محله‌های قدیم کاشان برای ثبت ملی و احیای بافت آغاز خواهیم کرد که لازم به ذکر است اخیراً مطالعه روی محله سوریجان توسط این دانشگاه انجام‌شده است.

معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ‌کاشان با اشاره به تشکیل پرونده برای ثبت ملی مرکز محله‌های سوریجان، گذر محله و کِلِهَر کاشان خاطرنشان کرد: تاکنون مرکز محله‌های پنجه شاه، محتشم، درب باغ، طاهر و منصور، درب باغ و کوشک صفوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول