اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کنترل کرونا در اصفهان نیازمند تغییر رفتار است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر تغییری در روند ابتلا اتفاق نیفتد و مردم بخواهند به روال دو سه ماه گذشته رفتار کنند، پیش‌بینی خوبی از ارائه خدمت و وضعیت بیمارستان‌ها نداریم.

کنترل کرونا در اصفهان نیازمند تغییر رفتار است

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: تقریباً شرایط استان همچنان رو به صعود و افزایش شدید بیماران است به صورتی که در یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری از هزار و ۴۰۰ نفر به هزار و ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد بستری‌ها همچنان بالا است، افزود: تعداد افرادی که به نوع شدید کرونا مبتلا شدند و در آی سی یو بستری هستند رو به افزایش است و چندین هفته است که بیش از ۲۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه در این پیک که با آن مواجه هستیم، بیماران زمان ماندشان در بیمارستان بیشتر شده و بیماران بدحال نیز بیشتر شده‌اند گفت: همین امر سبب شده است یک بار شدید هم از نظر بیماران بدحال و هم از نظر تعداد روزهایی که یک بیمار در بیمارستان بستری است به بیمارستان‌ها وارد شده است.

نجیمی با اشاره به افزایش شناسایی تعداد موارد مثبت کرونا در استان اصفهان بیان کرد: تفاوتی که اصفهان با دیگر استان‌ها دارد در تعداد موارد مثبت است این تعداد شامل موارد مثبت بیمارستانی، سرپایی بیمارستان و حتی آزمایشگاه‌های خصوصی است که گزارش می‌دهیم و به همین دلیل موارد مثبت افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا در هفته‌های گذشته روزانه هزار نفر بوده است، بیان کرد: با این شرایط هنوز تغییر خاصی در روند ابتلا به کرونا در استان اصفهان نمی‌بینیم و هر روز با روند شیب صعودی ثابت مواجه هستیم که ما را مواجه کرده با افزایش شدید بیماران و پیش‌بینی می‌کنیم اگر روند به همین شکل باشد به زودی نزدیک به ۲ هزار بیمار بستری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: از امروز ۲۰ مهر ماه با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری ظرفیتی از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه را به کرونا اختصاص داده‌ایم و از امروز این بیمارستان‌ها وارد مدار می‌شوند با این تعداد بیمار بستری پیش‌بینی می‌کنیم ممکن است یک افزایش ظرفیت در بخش دولتی با وارد کردن بعضی از بیمارستان‌های جدید را داشته باشیم.

نجیمی با تأکید بر اینکه شرایط بسیار بحرانی است، عنوان کرد:  نگران شرایطی هستیم که بیمارستان‌ها نتوانند به بیماران خدمت دهند، در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های استان‌ به شکلی است که به هر بیمار کرونایی که نیاز به خدمت دارد، خدمت می‌دهیم، البته این خدمت هم بهایی داشته است و بهای آن کاهش خدمت‌رسانی به سایر بیماران بوده است؛ بسیاری از بیماران که نیاز به عمل جراحی و یک سری خدمات بیمارستانی دارند، نمی‌توانند خدمات دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر با ظرفیتی که داریم هنوز به بیماران کرونایی خدمت می‌دهیم، اما نگران آن هستیم که این روند و این افزایش دائم تعداد موارد بستری و حاد ممکن است ظرفیت کلی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار دهد و نتوانیم خدمت مناسبی به افرادی که نیاز دارند در بیمارستان بستری شوند، بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: ویروس عامل بیماری است اما آن چیزی که شیوع بیماری را سبب می‌شود رفتارهای اجتماعی مردم است، این هشدار را از الان به مردم می‌دهیم اگر تغییری در روند ابتلا اتفاق نیفتد و مردم این رفتارها را تغییر معناداری ندهند و بخواهند به روال دو سه ماه گذشته رفتار کنند، پیش‌بینی خوبی از ارائه خدمت و وضعیت بیمارستان‌ها نداریم.

نجیمی با اشاره به افزایش آمار مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان اصفهان گفت: آمار مرگ پیش از این در کانال زیر ۲۰ نفر بود، در خرداد ماه با مرگ کمتر از ۱۰ نفر روبه رو بودیم اما از تیر ماه وارد کانال ۱۰ نفر تا ۲۰ نفر شدیم و از اوایل شهریور ماه تعداد موارد فوت بالای ۲۰ نفر رفته است و در حال حاضر روزانه بالای ۲۰ نفر فوت داریم و با توجه به تعداد موارد حاد بستری این امکان وجود دارد که در هفته آینده آمار مرگ بالاتر برود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول