اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

موهبت اورژانس هوایی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد/ از کاهش زمان انتقال مصدومین تا نجات مادران در مناطق صعب‌العبور

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای تاسیس اورژانس هوایی تاکنون در ۸۵۰ ماموریت به بیش از یک هزار نفر خدمت ارائه شده است.

موهبت اورژانس هوایی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد/ از کاهش زمان انتقال مصدومین تا نجات مادران در مناطق صعب‌العبور

محسن جلیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به فعالیت‌های اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل داشتن زیرساخت فرودگاهی، اورژانس هوایی اواخر سال ۹۵ در یاسوج و سال ۹۶ در گچساران افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ماموریت‌های مختلفی با کمک اورژانس هوایی به سرانجام رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اورژانس مرز شهرستانی و استانی ندارد به ماموریت مشترک با استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و سایر استان‌ها پرداخت و گفت:  با استقرار اورژانس هوایی کمک بسیار بزرگی به استان شد که برای نمونه می‌توان به کاهش مرگ و میر مادران باردار در مناطق صعب‌العبور از سال ۹۶ تا ۹۸ اشاره کرد که تقریبا به صفر رسیده است.

وی با اشاره به کوهستانی و سخت‌گذر بودن استان گفت: در فصل بهار مردم برای تفریح و همچنین برداشت گیاهان کوهی و دارویی به کوه می‌روند که عوارض و خطراتی از جمله سقوط از ارتفاع را به همراه دارد و اورژانس در این خصوص هم پای کار است.

این مسئول یکی دیگر از مزیت‌های اورژانس هوایی را در کمک‌رسانی به تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: غیراستاندارد بودن جاده‌ها و همچنین عوامل انسانی در بروز تصادفات نقش دارد و گاها شاهد تصادفات با تعداد مصدومین بالا هستیم که با کمک اورژانس هوایی کاهش چشم‌گیری در زمان انتقال مصدومین به مراکز درمانی را شاهد هستیم.

جلیل در پاسخ به تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی از ابتدا تاکنون گفت: از اواخر سال ۹۵ تاکنون بیش از ۸۵۰ مورد ماموریت اورژانس هوایی بوده و به بیش از یک هزار نفر امدادرسانی شده،  در ۶ ماهه امسال هم ۵۰ مورد ماموریت اورژانس بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که پایگاه‌های اورژانس هوایی به دلیل بدهی مدتی تعطیل شده بودند، گفت: با همکاری کاپیتان قیاسی مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران، رئیس اورژانس هوایی کشور و مساعدت دانشگاه بدهی پایگاه‌های اورژانس مستقر در فرودگاه بدهی‌‌ها پرداخت شد و در حال حاضر پایگاه‌های اورژانس هیچ‌گونه بدهی ندارند. پایگاه هوایی یاسوج در فرودگاه مستقر و فعال است و پایگاه هوایی گچساران به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها فعال نیست اما مشکلی برای خدمات‌رسانی به مردم از طریق پایگاه هوایی یاسوج نیست.

وی تصریح کرد: برای انجام ماموریت‌ها و خدمات‌رسانی به مردم از بی‌بی‌ حکیمه تا پاتاوه، زیلایی و آجم و رودریش و ممبی مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم در کمترین زمان بالگرد اعزام کنیم.

این مسئول ضمن تشکر از توجه اورژانس هوایی کشور و شرکت هلی‌کوپتری ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقرار اورژانس هوایی در دو نقطه از استان در حالی است که هنوز برخی استان‌ها فاقد حتی یک پایگاه هوایی هستند.

جلیل با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای از کهگیلویه و بویراحمد نبوده که به اورژانس هوایی نیاز داشته و ما بالگرد اعزام نکرده باشیم گفت: علاوه بر مناطق کهگیلویه و بویراحمد،به استان‌های چهار محال و بختیاری، شهرستان‌های رستم و ممسنی در فارس و سایر مناطق هم خدمات ارائه شده و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول