اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چارچوب‌های قانونی در تصمیم‌گیری‌ها باید رعایت شود/ سرانجام مبهم وعده‌های آبی رئیس‌جمهور

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: تصرف در مال مردم و تصرف در مال مردم تنها در چارچوب قانون، از طریق مجلس شورای اسلامی و با تأیید شورای نگهبان به عنوان ضامن اسلامیت و عدم مغایرت با قانون اساسی، ممکن است.

چارچوب‌های قانونی در تصمیم‌گیری‌ها باید رعایت شود/ سرانجام مبهم وعده‌های آبی رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام حسین میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار داشت: در خبرها آمده بود که دولت برای اقشار مختلفی که دستورالعمل‌های مربوط به کرونا را رعایت نمی‌کنند جریمه‌ای در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشخص کردن جریمه آن هم توسط دولت، خلاف و نقض بندهایی از قانون اساسی از جمله آن که کلیه قانون‌گذاری‌های کشور را مربوط به مجلس شورای اسلامی می‌داند است.

وی تصریح کرد: مشخص کردن جریمه یعنی تصرف در مال مردم و تصرف در مال مردم تنها در چارچوب قانون، از طریق مجلس شورای اسلامی و با تأیید شورای نگهبان به عنوان ضامن اسلامیت و عدم مغایرت با قانون اساسی، ممکن است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس در سرکشی به حوزه‌های انتخابی خود هستند، اگر دولت می‌خواست این کار را فوراً انجام دهد، می‌توانست آن را در قالب لایحه‌ دوفوریتی به مجلس ارائه کند و در صورت صلاحدید، مجلس نیز آن را تصویب می‌کرد.

استخدام مربی و بازیکن خارجی ممنوع

وی پیرامون آخرین وضعیت پرونده قرارداد ویلموتس اظهار داشت: در خصوص قرارداد ویلموتس، پس از شکایتی که از وزیر ورزش به کمیسیون اصل ۹۰ داشتیم از فدراسیون فوتبال و خود وزیر به کمیسیون آمدند.

میرزایی تصریح کرد: نتیجه ابتدایی آن شکایت این شد که فدراسیون فوتبال اعلام کرد از این به بعد استخدام مربی و بازیکن خارجی ممنوع است و مواردی که در حال حاضر مشغول هستند نیز از قبل قرارداد دارند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصل پرونده نیز در سازمان بازرسی کل کشور در حال پیگیری است، البته سوالات دیگری هم از وزیر ورزش شده است که در فرصت مناسب در مجلس مطرح خواهد شد.

اعتمادی به وعده‌ها نداریم

وی همچنین در خصوص‌ وضعیت زاینده‌رود و آب شرب و کشاورزی اصفهان عنوان کرد: با توجه به اینکه به خط قرمز آب شرب نزدیک شده بودیم، مقدار آن را بسیار کم کردند که بخشی از محصولات شرق اصفهان نیز دچار مشکل شد و از دست رفت، اما امیدواریم با بارندگی‌هایی که در پاییز و زمستان داریم حداقل برای آب شرب اصفهان در سال آبی جدید مشکلی نداشته باشیم.

میرزایی در خصوص وعده‌های رئیس‌جمهور در زمان انتخابات برای احیای زاینده‌رود اظهار داشت: نمی‌دانم که آقای رئیس‌جمهور چه قدر به وعده‌های خود عمل کرده‌اند، البته ما دیگر امیدواری و اعتمادی هم به مدیریت ایشان نداریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان اصفهان در تقسیم کاری که انجام دادند، آقایان مقتدایی و نقدعلی را به عنوان مسؤول پیگیری مسأله احیای زاینده‌رود و آب استان اصفهان مشخص کردند و دیگر نمایندگان نیز از هر اقدامی که این دو نماینده انجام دهند حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول