اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

یک چهارم مبتلایان به کرونا در ایلام کارمندان ادارات هستند

استاندار ایلام، گفت: بیش از یک چهارم مبتلایان استان مربوط به کارمندان ادارات است و در این رابطه از این هفته بحث دورکاری کارمندان برقرار می‌شود.

یک چهارم مبتلایان به کرونا در ایلام کارمندان ادارات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام صبح امروز در چهلمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن هشدار به پائین آمدن‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های استان، گفت: این عادی سازی بسیار خطرناک است و امروز شاهد بالا رفتن بی‌سابقه تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در استان هستیم.

وی در ادامه گردهمایی‌ها، همایش‌ها، مراسمات با جمعیت بالا و... را ممنوع اعلام کرد و افزود: این دیگر یک موضوع اثبات شده است که هرجا تجمعی باشد، کرونا نیز هست و در این زمینه بایست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را در جامعه جدی بگیریم.

استاندار ایلام در ادامه به اهمیت عدم برگزاری مراسمات و گردهمایی‌ها اشاره کرد و گفت: هنگامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت تک نفره مراسم دهه محرم و اربعین را برگزار می‌کنند و همچنین برای مراسم مهم اربعین محدودیت گذاشته می‌شود؛ دیگر همه بایست متوجه اهمیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و دلایل مهم عدم تراکم جمعیتی و برگزاری گردهمایی‌ها باشند.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه وضعیت ابتلای کارکنان به کرونا را بسیار نگران کننده عنوان کرد و گفت: امروز بیش از یک چهارم مبتلایان استان مربوط به کارمندان ادارات است و در این رابطه از این هفته بحث دورکاری کارمندان برقرار می‌شود.

وی در خصوص دورکاری افراد در ادارات، گفت: بیماران خاص، افراد مسن، مادران باردار و دارای فرزند خردسال شامل این دورکاری می‌شوند و هیچ مدیری حق ندارد کارمندی که دارای شرایط دورکاری است را به محل کار فرا بخواند؛ در غیر این صورت شدیدا با او برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای بهبود وضعیت کرونا در ادارات، سقف جلسات را یک ساعت اعلام کرد و گفت: جلسات‌ در صورت ضرورت با حداقل اعضا( حداکثر ۱۰ نفر) و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در مکانی که دارای تهویه باشد برگزار شود.

فرد دارای بیماری کرونا نباید در اجتماع و ادارات حضور یابد

وی در ادامه خواستار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و ادارات شد و گفت: البته باید متولیان امر ستاد کرونا در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جلوتر از بقیه باشند و این را در عمل نشان دهند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: زمانی که دستگاه‌های متولی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نبایست انتظار داشت که در گروه هدف آن دستگاه‌ها، اتفاق خاصی در اجرای مصوبات و دستورالعمل‌ها بیافتد و راه چاره این است چیزی را که در ستاد کرونا مصوب می‌کنیم اول از همه خود ما بایست پایبند بر اجرای آن باشیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اینکه خواستار قرنطینه افرادی شد که دارای علائم بیماری کرونا هستند، تاکید کرد: این حداقل انتظار اخلاقی است که فردی دارای بیماری کرونا  نباید در اجتماع و ادارات حضور یابد و دیگران را مبتلا به این بیماری کند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول