اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«شروع» گرجستان به اسکار می رود

گرجستان فیلم سینمایی«شروع» را برای بخش «بهترین فیلم بین المللی» جشنواره اسکار انتخاب کرد.

«شروع» گرجستان به اسکار می رود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، گرجستان «شروع»، اولین فیلم بلند کارگردان «دی کولومبگاشویلی» را به عنوان ورودی رسمی خود برای اسکار ۲۰۲۱ در بخش «بهترین فیلم بین المللی» انتخاب کرد.

اولین حضور «دی کولومبگاشویلی» در اسکار روایت زنی در جامعه شاهدان «یهوه» مورد آزار و اذیت قرار گرفت که در ازدواج و ایمان خود با بحران روبرو می شود.

این درام امسال در جشنواره فیلم «سن سباستین» برای اولین بار به نمایش درآمد، جایی که جوایز برتر، «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلمنامه» و «بهترین هنرپیشه نقش اول زن» با بازی «لا سوخیتاشویلی» را کسب کرد.

او نقش «یانا» را بازی می کند، زنی که در جامعه ای از «شاهدان یهوه» در یک شهری سوت و کور در گرجستان در انزوای عاطفی به سر می برد.

دنیای آشنا و منزوی یانا پس از آنکه جامعه مذهبی وی با خشونت از سوی یک گروه افراطی مورد حمله قرار می گیرد از هم فرو میپاشد و  او که خود همسر یکی از رهبران آن جامعه است، دچار بحران ایمان شده و برای درک خواسته ها و نارضایتی درونی خود تقلا می کند.

«لوکا گوادانینو» کارگردان فیلم معروف «مرا به نام خود صدا بزن» رئیس هیئت داوران در جشنواره «سن سباستین»، فیلم «شروع» را افشاگری لحظه ای از سینمای اصیل که پرده سینما را مملو از شعله های آتش می کند، توصیف کرد.

این فیلم که در ابتدا برای بخش رسمی جشنواره کن ۲۰۲۰ انتخاب شده بود، در جشنواره «تورنتو» نیز به نمایش درآمد و برنده جایزه منتقدان «فیپرشی» شد و در جشنواره های فیلم نیویورک نیز به نمایش درآمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول