اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌و‌گوی ویدئویی خاجی با وزیر خارجه دولت نجات ملی

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفت‌وگو با وزیر خارجه دولت نجات ملی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از همه توان و ظرفیت خود در جهت دفاع از مردم مظلوم یمن در صحنه بین‌المللی استفاده می‌کند.

گفت‌و‌گوی ویدئویی خاجی با وزیر خارجه دولت نجات ملی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در خصوص آخرین تحولات یمن با «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد. 

وزیر خارجه دولت نجات ملی در این گفت‌وگو ضمن تشکر از حمایت‌های سیاسی و کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن ، گزارشی از آخرین اقدامات دولت نجات ملی در صحنه بین‌المللی و مکاتبات صورت گرفته با سازمان ملل در جهت ثبت جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن از جمله تداوم تجاوز و توقیف کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی در شرایط همه گیری ویروس کرونا ارائه کرد.

در این گفت‌وگو، علی اصغر خاجی نیز با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران یمن، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمام توان و ظرفیت خود در جهت دفاع از مردم مظلوم یمن در صحنه بین‌المللی از طریق رایزنی‌های متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده می‌کند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی همچنین دوم مهر ماه با نماینده ویژه سوئد در امور یمن درباره آخرین تحولات و اوضاع در یمن و شرایط دشوار ناشی از شیوع بیماری کرونا، راه‌های رفع مشکلات موجود و شیوه‌های محتمل جهت ارسال کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم یمن به صورت مجازی رایزنی کرد.

دو طرف بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در یمن از طریق برگزاری گفت‌وگوهای یمنی - یمنی تاکید کردند.

به گزارش فارس، خاجی اوایل شهریور ماه نیر در  ژنو با «راجا سینگهام» قائم مقام دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه دیدار و گفت‌‌وگو کرد. وی در این دیدار با اشاره به ارسال کمک‌های بشردوستانه ، تجهیزات پزشکی و دارویی به یمن برای مقابله با کرونا از سازمان ملل خواست که نقش فعالانه تری برای کمک به مردم یمن در سراسر این کشور ایفا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول