اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تبعیت نکردن از مصوبات ستاد تنظیم بازار زنجان و گرانی

استاندار زنجان گفت: بی‌برنامگی‌ها و تبعیت نکردن از مصوبات ستاد تنظیم بازار گرانی در برخی کالاها در استان زنجان را به دنبال داشته است.

تبعیت نکردن از مصوبات ستاد تنظیم بازار زنجان و گرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: مصوبات جلسه برای همه لازم‌الاجرا است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آنچه که مصوب می‌شود باید همه برای اجرایی شدن مصوبات تلاش کنیم، ادامه داد: مسؤولان ذی‌ربط باید در بحث نظارت بر چرخه تامین و توزیع کنترل‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به کالای اساسی که به بازار استان وارد می‌شود باید بدون هیچ اجحافی بین همه به صورت عادلانه تقسیم شود، ادامه داد: باید نظارت‌ها به گونه‌ای شود که اجناس در بخش‌های مختلف شهر با قیمت‌های متفاوت عرضه شود.

حقیقی با اشاره به اینکه اصناف شرایط را به خوبی درک می‌کنند، تاکید کرد: کسی که خارج از انصاف عمل کند، حتما اقدام قانونی علیه وی انجام می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مردم خود باید بر بازار نظارت داشته باشند و کنترل قیمت انجام دهند، تاکید کرد: باید سامانه‌ای تعریف شود که مردم شکایات و اطلاع‌رسانی‌ها را به صورت تلفنی و پیامکی گزارش دهند.

وی با بیان اینکه از وزیر جهاد کشاورزی درخواست خواهیم کرد که کنترل قیمت مرغ گرم در سایر استان‌ها به صورت جدی دنبال شود، تصریح کرد: با توجه به عملکردی که استان زنجان در سال‌های گذشته داشت، حمایت بیشتری را در تامین نهاده‌ها و ... داشته باشد.

حقیقی با اشاره اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نحوه توزیع سوخت در مناطقی که به گاز طبیعی دسترسی ندارد در فصل سرما با مشکل مواج نشوند، ادامه داد: میزان توزیع سیلندر گاز مایع باید توسط دهیاران بررسی و گزارش شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اخلال در نظام بازار سبب اخلال در آرامش مردم می‌شود، تاکید کرد: به همین دلیل مردم و مسؤولان باید هر کدام به اندازه خود بر عملکرد بازار نظارت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور در حال جنگ اقتصادی است، گفت: بی‌برنامگی‌ها و تبعیت نکردن از مصوبه سبب شده که پس از افزایش قیمت نان شاهد افزایش خودسرانه نان در برخی نانوایی‌ها هستیم.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر معیشت مردم وضعیت مناسبی ندارد، گفت: برای حل مشکل همه باید وظایف خود را انجام دهند و مشکل فقط با کارهای عملیاتی حل می‌شود.

 

نظارت جهاد کشاورزی بر عرضه مرغ و تخم مرغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در کارگروه تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به اینکه در کمیته تنظیم بازار در رابطه با تامین روزانه 10 تن تخم‌مرغ در استان تصمیم‌گیری و اتحادیه مرغداران تخم‌گذار نسبت به این مسئله اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: در این زمینه سازمان جهادکشاورزی باید نظارت بر تامین این کالا داشته باشد.

محمدرضا آبی‌پور با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بر مباشران توزیع تخم‌مرغ نیز نظارت داشته باشد، تاکید کرد: اگر این چرخه به درستی انجام نشود و در استان کمبود داشته باشم، ممنوعیت خروج تخم‌مرغ از استان تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید توزیع مرغ منجمد در زمان مناسب و برای مصرف‌کننده اتفاق بیفتد، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی در مورد تامین این کالا توجه لازم را داشته باشد.

جواد تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ستاد پشتیبانی امور دام در تامین مرغ یخ زده بسیار خوب عمل کرده است، اظهار کرد: تلاش داریم تا نسبت به تعادل‌سازی قیمت برخی از اقلام عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

فرماندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در جلسه گذشته ستاد تنظیم بازار تصویب شد روزانه 10 تن تخم مرغ در زنجان توزیع شود، گفت: در چهار روز گذشته در مجموع 15 تن تخم مرغ توزیع شده است.

رضا عسگری با اشاره به اینکه اتحادیه عرضه تخم‌مرغ را با قیمت مصوب پذیرفته است، عنوان کرد: در چند روز گذشته به مباشرینی که از قبل تعیین شدند تخم مرغی تحویل نداده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قریب به ۴۰۰ روستا با ۲۷ هزار خانوار دریافت‌کننده نفت سفید در استان زنجان هستند، اظهار کرد: تاکنون یک مرحله سهمیه هزار لیتری برای ۶ ماهه سرد سال از اول شهریورماه در کارت روستائیان فاقد گاز شهری شارژ شده است.

حمید حبیبی با بیان اینکه تاکنون چهار سیلندر ۱۱ کیلویی و یک سیلندر دو کیلویی گاز مایع با قیمت دولتی ماهانه در کارت بانکی معرفی‌ شده توسط خود این افراد شارژ می‌شود، گفت: مشکلی که در رابطه با توزیع سیلندر گاز مایع در مناطق صعب‌العبور و دوردست وجود دارد، هزینه حمل آن است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول