اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی حسین‌آباد کالپوش پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: در ماه‌های گذشته، افزون بر ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی مصیبت‌دیده حسین‌آباد کالپوش در پی رانش زمین پرداخت شد.

۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی حسین‌آباد کالپوش پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا فلاحی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: روستای حسین‌آباد کالپوش دارای سه هزار و ۵۰۶ نفر جمعیت و یک هزار و ۱۳ خانوار است که به دلیل رانش زمین، ۹۷ هکتار از روستای حسین‌آباد کالپوش با بحران مواجه شد.

او ادامه داد: از مجموع ۹۷ هکتاری که به دلیل رانش زمین واحدهای مسکونی، دولتی، خدماتی و... آن دچار خسارت شده بود، در ۳۴ هکتار طرح هادی در دست اجرا بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: در ماه‌های گذشته افزون بر ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی مصیبت‌دیده حسین‌آباد کالپوش پرداخت شد که از این میزان، ۲۳ میلیارد ریال آن بلاعوض بوده است.

فلاحی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تعدادی از اهالی حسین‌آباد کالپوش که تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی جمعیت هلال‌احمر را دریافت نکرده بودند، با مساعدت بنیاد مسکن تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد به این افراد پرداخت خواهد شد.

او گفت: در ماه‌های گذشته، برای انجام ساخت‌وسازها علاوه بر در اختیار بودن ماشین‌آلات برای رفع مشکلات زیرساختی، ۷۴۴ تن سیمان به اهالی منطقه برای ساخت خانه در حسین‌آباد کالپوش داده شده است.

لزوم جذب اعتبارهای ملی در زمان وقوع بلایای طبیعی

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم گفت: عیار مدیران حوزه بحران در زمان وقوع بلایایی طبیعی سنجیده خواهد شد و در زمان هر بحران احتمالی باید مسؤولان بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: شاید ماهیت زلزله چندان قابل پیش‌بینی برای مدیریت بحران احتمالی چندان مشخص نباشد؛ اما برای جلوگیری از وقوع سیل و مدیریت بحران قبل از جاری شدن سیلاب می‌توان از هم‌اکنون اقدام‌هایی انجام داد.

فخری تصریح کرد: برای رفع مشکلات زیرساختی در منطقه حسین‌آباد کالپوش در ماه‌های گذشته اقدام‌های بسیار قابل‌توجهی انجام شد و با رفع مشکلات آب و فاضلاب در سایت جدید به‌صورت ۱۰۰ درصدی مکان جدید برای اهالی مصیب دیده حسین‌آباد قابل سکونت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استاندار سمنان همواره برای تسریع در رفع مشکلات حسین‌آباد کالپوش تأکید دارد و با تلاش مضاعف مسؤولان برای گره‌گشایی از مشکلات مردم فهمیم منطقه حسین‌آباد اقدام شود.

فخری تصریح کرد: اقدام‌های خوبی در بخش برق، گاز و دیگر مشکلات زیرساختی در حسین‌آباد کالپوش انجام شد و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان برای رفع آب آشامیدنی و فاضلاب منطقه هم اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول