اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح‌های زیرساختی حسین‌آباد کالپوش سریع‌تر بهره‌برداری شود

استاندار سمنان گفت: طرح‌های زیرساختی در حال احداث در سایت جدید روستای حسین‌آباد کالپوش برای اسکان اهالی منطقه هرچه سریع‌تر بهره‌برداری شود.

طرح‌های زیرساختی حسین‌آباد کالپوش سریع‌تر بهره‌برداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: اقدامات خوبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، استانداری سمنان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات روستای مصیبت‌دیده حسین‌آباد کالپوش در ماه‌های گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود اقدام‌های انجام شده اما برخی مشکلات زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب در سایت جدید روستای حسین‌آباد کالپوش باقی مانده است که باید هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در مقطعی به افرادی که خانه‌هایشان را در حسین‌آباد کالپوش به دلیل رانش زمین از دست دادند، برای اجاره خانه جدید اجاره‌بها پرداخت شد و با ارائه تسهیلات و انجام تعهدات دولت به معنای واقعی تلاش کرده است که در کنار مردم مصیبت‌زده حسین‌آباد کالپوش باشد.

آشناگر اضافه کرد: به افرادی که خانه‌هایشان را در رانش زمین حسین‌آباد کالپوش از دست دادند، در سایت جدید برای ساخت خانه دیگر زمین مجانی اعطا شد و با پیگیری‌های انجام شده در بحث معابر سایت جدید، لوله‌کشی گاز، انتقال برق و دیگر موارد اقدام‌های بسیار خوبی انجام شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط نسبت به اقدام‌هایی که در حسین‌آباد کالپوش در حال انجام است مسؤول هستند و در صورت بروز هرگونه تخلف، موارد به دستگاه‌های نظارتی گزارش خواهد شد.

دستور به ستاد مدیریت بحران برای آمادگی و مقابله با سرما

استاندار سمنان همچنین برای آمادگی و مقابله با سرما و جلوگیری از جاری شدن سیلاب احتمالی در نقاط مختلف استان سمنان به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دستور داد.

آشناگر افزود: فرمانداری‌های استان سمنان به‌ویژه در نقاط سردسیر و جاده‌های کوهستانی برای مدیریت بحران با توجه به سردی احتمالی هوا و بارش برف و باران در ماه‌های آینده، تدابیر لازم را اندیشه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌های استان برای پاک‌سازی اطراف جاده‌های درون‌شهری برای جلوگیری از جاری شدن سیلاب‌ها اقدام‌های لازم را انجام دهند و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هم برای رفع نقاط حادثه‌خیز و آماده‌باش ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در تلاش باشد.

استاندار سمنان تصریح کرد: مناطقی از کالپوش، شهمیرزاد، فولادمحله و مناطق شمالی استان سمنان در فصل سرما با کولاک و بارش برف شدید مواجه می‌شوند که باید اقدام‌های لازم برای مدیریت بحران در این مناطق انجام شود.

آشناگر تصریح کرد: توجه به بیمه روستایی و کشاورزی از رویه مناسب برای جبران خسارت‌هاست و دستگاه‌های اجرایی به‌طور ویژه برای بیمه واحدهای مسکونی و محصولات روستائیان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه بخشی از خسارت محصولات کشاورزی که سال گذشته به دلیل سرمای هوا از بین رفت را پرداخت نکرد که لازم است سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری‌های لازم را در این بخش انجام دهد.

استاندار سمنان گفت: همان‌طوری که تعدادی از استان‌ها در زمان وقوع بحران به‌عنوان استان به کمک مردم استان سمنان می‌شتابند، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی ما هم در صورت بروز حادثه در استان‌های دیگر وظیفه پشتیبانی دارند که لازم است در هر صورت آمادگی مدیران به‌خصوص جمعیت هلال‌احمر، اورژانس و مدیریت بحران حفظ شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول