اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف، ازاین‌پس حقوق ثابت دریافت می‌کنند

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف بابت خدمتی که به مردم ارائه می‌کنند بر اساس قانون اداره کار، حقوق ثابت دریافت می‌کنند.

کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف، ازاین‌پس حقوق ثابت دریافت می‌کنند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف بابت خدمتی که به مردم ارائه می‌کنند بر اساس قانون اداره کار، حقوق ثابت دریافت می‌کنند.

 نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردر مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پیگیری‌های متعدد، بالاخره دولت موافقت کرد اعتبار ماهانه‌ای اختصاص دهد؛ به‌طوری‌که میزان پرداختی به این دسته از کارکنان افتخاری زیرمجموعه دستگاه قضایی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶۶ درصد افزایش‌یافته است.

وی به نامه‌نگاری متعدد به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزیر دادگستری و رئیس دفتر رئیس قوه قضائیه اشاره و خاطرنشان کرد: سال‌ها بود که شوراهای حل اختلاف برای تحقق عدالت اجتماعی و قضایی با حقوق بسیار ناچیز به حل‌وفصل مشکلات می‌پرداختند و باوجود گرفتاری‌های معیشتی، خدمات مهمی ارائه کردند.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: این طرح باهدف پرداخت مناسب‌تر برای نیروهای فاقد شغل تنظیم‌شده است و سعی بر این دارد نظام پرداخت برای این نیروها را با توجه به منابع مالی و تأمین آن از خزانه، به  قانون کار نزدیک کند.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش عمده‌ای از این نیروها  از سال 92 که حداقل دارای دو سال سابقه همکاری با شوراها را داشتند، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار ‌گرفتند و همین موضوع باعث انگیزش بیشتر این قشر زحمتکش ‌شد؛ خوشبختانه با پیگیری‌های هیأت‌رئیسه مجلس یازدهم، مسؤولان در قوه قضائیه و دولت مقررشده تا جامعه ١۵ هزارنفری نیروهای افتخاری فاقد شغل از پاداش مناسب‌تری بهره‌مند شوند.

وی در پایان اضافه کرد: هرچند در ماده ۳۱ قانون آزمایشی شورای حل اختلاف کشور تصریح‌ شده بود کسانی که به‌صورت تمام‌وقت در شوراهای حل اختلاف مشغول هستند، باید مطابق قانون کار حقوق دریافت کنند، اما اکثریت آن‌ها همانند یک نیروی عادی قوه قضائیه یا بیشتر از آن کار می‌کردند و ماهانه تا ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول