اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مخالفت مصر با میزبانی نشست فتح و حماس

یک منبع فلسطینی از مخالفت مسئولان مصر با میزبانی نشست جنبش‌های فتح و حماس خبر داد.

مخالفت مصر با میزبانی نشست فتح و حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع فلسطینی امروز یکشنبه گفت که مسئولان مصر با میزبانی گفت‌وگوهای فتح و حماس در قاهره مخالفت کردند.

این منبع فلسطینی در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» گفت که قرار بود روز شنبه (دیروز) پیش از نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی، نشست فتح و حماس در قاهره برگزار شود اما مسئولان مصر با وجود موافقت اولیه با برگزاری این نشست مخالفت کردند.

وی درباره علت مخالفت مسئولان مصر نیز گفت: «طرف مصری تمایلی به اجرای چنین گفت‌وگوهایی بین فتح و حماس ندارد و دلیل آن هم ترس قاهره از ورود حماس به سازمان آزادی‌بخش فلسطین از طریق انتخابات شورای ملی است حال آنکه مصر و دیگر کشورهای عربی بشدت با این امر مخالف هستند».

این منبع فلسطینی همچنین گفت که یکی دیگر از دلایل مخالفت مصر، اصرار طرف فلسطینی برای برگزاری این نشست در مقر سفارت فلسطین بدون نظارت مستقیم مصر بود همانگونه که چنین نشستی اواخر ماه گذشته در ترکیه برگزار شد.

در پی مخالفت مصر با برگزاری این نشست، هیأت فتح به ریاست «جبریل الرجوب» اعلام کرد که تماس‌هایی با گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشستی در مسکو پایتخت روسیه در جریان است.

پیشتر جنبش‌های فتح و حماس در نشستی در استانبول ترکیه به توافقاتی درباره برگزاری انتخابات آینده فلسطین دست یافتند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول