اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ادامه توزیع اقلام بهداشتی در سمنان/ پست استان سمنان هنوز ۴۸ درصد زیان می‌دهد

مدیرکل پست استان سمنان از ادامه توزیع اقلام بهداشتی در سمنان با همکاری این اداره کل خبر داد و گفت: پست استان سمنان هنوز ۴۸ درصد زیان می‌دهد.

ادامه توزیع اقلام بهداشتی در سمنان/ پست استان سمنان هنوز ۴۸ درصد زیان می‌دهد

نصرت‌الله مشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به شرایط کرونا و رونق بازار پست اظهار کرد: پست در این مدت، دوشادوش کادر درمان و بهداشت به مردم خدمات‌رسانی کرد و حتی در ایام تعطیل سال نیز پای کار بود.

او افزود: امسال هیچ روز تعطیلی در پست‌ وجود نداشت و توزیع بسته‌های بهداشتی با همکاری استانداری سمنان و یک شرکت استارت‌آپی رقم خورد.

مدیرکل پست استان سمنان اضافه کرد: مجدداً ثبت‌نام و توزیع اقلام بهداشتی کرونا در سمنان آغاز شده است و مردم می‌توانند با اختیار خود در انتخاب نوع محصول بر خلاف گذشته، درخواست کالا داشته باشند.

مشیری افزود: شعار «در خانه بمانیم» با تلاش پست محقق شد و مردم نیازهای خود را به‌صورت اینترنتی ارائه کردند و کالاها توسط پست به دستشان رسید.

او ادامه داد: در این مدت، ترافیک کاری پست رو به افزایش رفت و یکی از دلایل افزایش عملکرد شش ماهه اول امسال، خریدهای اینترنتی ناشی از شیوع ویروس کرونا بود.

۴۸ درصد زیان در پست استان سمنان

مدیرکل پست استان سمنان همچنین گفت: پست استان سمنان تا حدود زیادی توانسته مشکل زیان‌دهی خود را که در طول سال‌های گذشته با آن مواجه بود، رفع کند.

مشیری ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری توفیقات خوبی در این زمینه حاصل و پیش‌بینی‌ها تا حدود زیادی محقق شد.

او گفت: ضریب تعادل در سال ۹۷ در پست استان سمنان، ۷۵ درصد پیش‌بینی شده بود که در سال ۹۸ به ۷۰ درصد کاهش یافت و در سال ۹۹ نیز با توجه به عملکرد گذشته، این عدد به ۵۲ درصد رسیده بود.

مدیرکل پست استان سمنان افزود: در چهار ماهه نخست امسال به لحاظ درآمدی به اندازه ضریب تعادل کل سال، پیش‌بینی‌ها محقق شده و فراتر هم گام برداشتیم.

مشیری ادامه داد: درآمد ماهانه و تجمیعی پست استان سمنان بالای ۱۰۰ درصد پیش‌بینی محقق شده است؛ گرچه امسال هزینه‌های پیش‌بینی‌شده رشد قابل‌توجهی در زمینه پرسنلی داشته است.

او گفت: در شش ماهه امسال، ۱۰۱ میلیارد ریال هزینه و ۵۳ میلیارد ریال درآمد پست استان سمنان بوده است و با این درآمد، ۵۲ درصد کل هزینه‌ها را پوشش داده‌ایم.

مدیرکل پست استان سمنان ادامه داد: گرچه ضریب تعادل امسال محقق شده است؛ اما همچنان ۴۸ درصد زیان در پست استان سمنان وجود دارد تا به مرحله سربه‌سر و سپس سوددهی برسیم.

پست در خدمت استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک

مدیرکل پست استان سمنان گفت: در شرکت پست، طرح سکوی تجارت الکترونیک پست آغاز شده و پیشرفت‌های خوبی در سطح کشور در این حوزه رخ داده است.

مشیری ادامه داد: از جمله پیشرفت‌ها، این بود که در استان سمنان با پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و امور بانوان استانداری سمنان قراردادهایی برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها منعقد شد تا بتوانند از ظرفیت‌های کم‌نظیر پست استفاده کنند.

او افزود: ظرفیت‌های خوب پست امروز به کمک استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک آمده است تا بتوانند از آن در راستای رشد خود استفاده کنند.

مدیرکل پست استان سمنان ادامه داد: پست مجموعه‌ای کاملاً قابل اتکا با زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل توجه است که می‌تواند کمک شایانی به بخش اقتصاد داشته باشد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول