اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وقتی که «لبخند رضایت» بر لبان محصلان محروم می‌نشیند

فرهنگیان علاقه‌مند و فعال کشور با ایجاد پویش «لبخند رضایت» بسیج شدند تا لبخند بر لبان دانش‌آموزان مناطق محروم بیاورند.

وقتی که «لبخند رضایت» بر لبان محصلان محروم می‌نشیند

خبرگزاری فارس ـ مریم عابدینی: وقتی که کرونا پا به کشورمان گذاشت، زندگی همه مردم جامعه را تحت تأثیر قرار داد؛ این تحت تأثیر قرار دادن از جنبه‌های مختلف بود یعنی آموزش، بعضی شغل‌ها، دید و بازدیدها و مهمانی‌ها تعطیل شد و این تعطیل شدن، زیست افراد را تحت الشعاع قرار داد.

تعطیلی بعضی شغل‌ها و قرنطینه خانگی موجب شد که برخی مردم دستشان برای معیشت تنگ شود و فراهم کردن امکانات زندگی به سختی صورت گیرد. بر همین اساس هم رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه‌ شعبانِ امسال، با اشاره به مشکلاتی که به‌خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت».

سخنان رهبر حکیم انقلاب، مردم علاقه‌مند و نوع‌دوست را به تکاپو واداشت؛ همان زمان هم کمک‌مؤمنانه آغاز شد و آموزش و پرورش در همین راستا شروع به فعالیت کرد و گام‌های بسیار خوبی هم برداشته شد؛ حالا هم چند مدتی است که پویش لبخند رضایت شروع به کار کرده است.

** چه شد که پویش لبخند رضایت ایجاد شد؟

 عباس مطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به ایجاد پویش «لبخند رضایت»، گفت: به مناسبت دهه سوم ماه صفر و ایام اربعین، پویش سراسری لبخند رضایت به عنوان بخشس از مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه کلید خورد.

وی درباره کمک‌های مؤمنانه، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج دانش آموزی و سایر مجموعه ها اقدامات مفید و مؤثری برای مقابه با آن و همچنین رزمایش کمک مؤمنانه داشته‌اند و اولین رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه برگزار شد.

مطهری ادامه داد: از آنجا که از ابتدا، دغدغه جدی بسیج فرهنگیان، خانواده آموزش و پرورش و کمک به حل مسائل  مشکلات آنان بود و از سوی دیگر با توجه به اینکه همچنان با کرونا و مشکلات ناشی از آن همراه هستیم، به پیشنهاد سازمان بسیج فرهنگیان کشور، مرلخ دوم کمک مؤمنانه هم آغاز شد.

** وقتی گروه‌های جهادی معلمان آماده به رزم هستند

در پویش لبخند رضایت، گروه‌های جهادی معلمان، محور رزمایش در سطح منطقه هستند؛ معلمانی که برای کمک کردن پیشقدم شدند.

مطهری به اهداف پویش «لبخند رضایت» اشاره کرد و افزود: اهداف این اقدام شامل شناسایی نیازهای اساسی در جامعه هدف آموزش و پرورش و تلاش برای تکفل مستمر و رفع آن نیازها، گسترش و ارتقای روحیه و فعالیت‌های جهادی، کمک به مدیران آموزش و پرورش و تعمیم خدمت رسانی و کمک مؤمنانه به تمام خانواده آموزش و پرورش در سطح کشور، ادامه نقش آفرینی 17 هزار مدرسه و مدارس غیردولتی و گسترس آن به تمام مدارس، شناسایی و فعال سازی ظرفیت ها به ویژه بهره گیری از قابلیت پیشکسوتان آموزش و پرورش، حفظ کرامت، امیدبخشی و افزایش انگسزه کارکنان و ارتقای سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش، ارتقای بهره وری مناطق آموزش و پرورش و کانون های بسج فرهنگیان، افزایش تعامل و هم افزایی میان اجزای آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان و چابک سازی و پیشگیری از خستگی ناشی از کار فرسایشی در مدیران و کارکنان دستگاه است.

وی درباره انجام کمک‌های مؤمنانه افزود: گروه‌های جهای فرهنگیان محور رزمایش در سطح منطقه هستند؛ گروه‌های جهادی بسیج فرهنگیان که در سطح کانون هر منطقه شکل گرفته به عنوان بحش اجرایی و عملیاتی و صف این رزمایش مستمر اقدام می‌کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه گروه های جهادی با هدف تکامل مستمر و رفع نیاز ضروری از آحاد جامعه هدف با حفظ شأن و کرامت آنان شکل گرفته است که اعضای آن شامل فرهنگیان شاغل و بازنشسته توانمند و داوطلب و خیرین و نیکوکاران داوطلب است.

** کمک‌های جمع‌آوری شده توسط گروه‌های جهادی توزیع می‌شود

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اظهار کرد: وظیفه گروه‌های جهادی، شناسایی نیازمندان واقعی و نیازهای اولویت‌دار در جامعه هدف، شناسایی ظرفیت کمک مستمر و موقت و اقدام برای جل و سازماندهی آنها و رساندن کمک‌آموزش  به جامعه هدف و رصد وضعیت آنهاست.

وی افزود: مرحله اول کمک‌های مؤمنانه که ماه‌های فروردین و اردیبهشت بود، 5 میلیارد تومان بود البته آماری از میزان بسته های توزیع شده نداریم؛ در مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه هم مبلغ 28 میلیارد تومان جمع‌آوری شد و البته تا قبل از اجرای پویش لبخند رضایت است.

** از تهیه لوازم التحریر تا تدریس در مناطق محروم

قرار شد پویشی ایجاد شود که به نیازمندان اعم از دانش‌آموزان محروم و بیمار کند؛ این پویش از هشتم مهر کلید خورده است.

مطهری با بیان اینکه پویش «لبخند رضایت» از هشتم مهر شروع شد، اظهار کرد: همانطور که گفتم در ادامه مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه، «پویش لبخند رضایت» در سطح کشور به منظور کمک رسانی به محرومین اعم از تهیه لوازم التحریر، اقلام خوراکی، پوشاک و تدریس در مناطق محروم در دوران کرونا با همکاری آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان برگزار می شود. فردا هم برنامه ای در این خصوص داریم.

وی افزود: در نظر داریم در این برنامه اقلام جمع آوری شده به نمایش در می آید؛ همچنین قرار است از فعالیت های فرهنگیان در این مدت 8 ماه تقدیر شود. فرهنگیان در این مدت اقداماتی چون غربالگری و دوختن ماسک داشتند ضمن اینکه این اقدامات در کنار فعالیت های آموزشی بود. مثلا در یک استان، کل محتوای دروس آموزش ابتدایی در را در همان ماه اول تبدیل به دیجیتال کردند. همچنین در برنامه فردا می خواهیم از جهادگرانی که برایتان توضیح دادم، تقدیر کنیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: این برنامه‌ها در 750 منطقه آموزش و پرورش سراسر کشور و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و تعداد افراد حضور یافته در این مراسم، اندک است.

به گزارش فارس، فرهنگیان علاقه‌مند و فعال کشور بسیج شدند تا لبخند بر لبان دانش‌آموزان مناطق محروم بیاورند و در این روزهای سخت کرونایی، در کنارشان باشند. 

برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فاری من با درج سوژه‌هایی با عنوان «یک درصد از درآمد خود را صرف محرومیت‌زدایی روستاها کنیم»، «معلمان مناطق محروم منتظر کمک‌های مالی نوع‌دوستان» و «مسوولان حمایت از محرومان را فراموش کردند؟» خواستار پیگیری شدند.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول