اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اعمال محدودیت‌های کرونایی در خراسان‌جنوبی+جزئیات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی از اعمال دوباره برخی محدودیت‌ها به جهت شیوع کرونا در استان گفت.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در خراسان‌جنوبی+جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اعلام اعمال دوباره برخی محدودیت‌ها به جهت شیوع کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: با توجه به آمار بالای شیوع بیماری کرونا در سطح استان و صرفاً به‌منظور پیشگیری از ادامه این روند نگران‌کننده، محدودیت‌هایی به کمیته امنیتی ستاد ملی کرونا اعلام شد که مورد موافقت واقع گشت.

وی افزود: این محدودیت‌ها تا ۲۵ مهرماه ادامه دارد و بر اساس درخواست استان، قابل تمدید است.

آموزش‌های حضوری تعطیل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طبق این مصوبه، کلاس‌های حضوری مدارس دولتی، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و خصوصی با تأکید بر عدم وقفه در فرآیند نظام آموزشی با استفاده از روش‌های غیرحضوری تعطیل می‌شوند.

میرجعفریان به کاهش خدمات‌دهی مهدکودک‌ها صرفاً برای کودکان دارای مادر شاغل اشاره کرد و گفت: خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، کلیه اماکن و نقاط هدف گردشگری و تفریحی، کلیه بقاع متبرکه و آستان امامزادگان(ع)، سینماها، نمایشگاه‌ها، سالن مطالعه کتابخانه‌ها و بخش‌های بازی کودکان در پارک‌ها نیز بر اساس این دستورالعمل تعطیل می‌شوند.

خوش‌خبر اضافه کرد: طبق این دستورالعمل، کلیه باشگاه‌ها، سالن‌ها، استخرها، پیست‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی و سالن اجتماعات آرامستان‌ها تا تاریخ ۲۵ مهر، اجازه فعالیت ندارند.

اعمال محدودیت برای رستوران‌ها

وی ادامه داد: اعمال محدودیت برای فعالیت رستوران‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌فروشی‌ها، قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سایر صنوف مشابه صرفاً به‌صورت بیرون‌بر و همچنین ممنوعیت برگزاری گردهمایی‌ها، سمینارها و دیگر تجمعات غیرضروری از جمله این مصوبات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: این موارد لازم‌الاجرا بوده و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونای استان نیز روند اجرای آن‌ها را کنترل می‌نماید.

معاون استاندار در ابتدای صحبت‌هایش به شرایط کنونی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر فصل و رواج حالتی از عادی انگاری در سطح جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به‌طور ملموسی شاهد افزایش آمار بیماران کرونایی هستیم.

خوش‌خبر تأکید کرد: کرونا، قبل از اینکه یک موضوع درمانی باشد، یک مسئله اجتماعی است چراکه با وجود شناخت ضعف‌ها، اقتضائات و ابزارهای لازم، متأسفانه شاهد فراز و فرودهای فراوانی در زمینه شیوع بیماری هستیم.

وی با بیان اینکه مردم به هر میزان که‌ در رعایت پروتکل‌ها هوشمندانه اقدام کنند، در کاهش آمار بیماری موفق‌تر هستیم، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مردم شیوه‌های استفاده صحیح از ماسک، نوع برخورد با فرد مبتلا به کرونا و مواردی از این دست را هنوز نمی‌دادند، لذا موضوع آموزش دقیق این موارد باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

خراسان‌جنوبی؛ رتبه پنجم کشور در شیوع کرونا

گفتنی است در این جلسه که با ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد، به آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان اشاره و عنوان شد شهرستان بیرجند جزو ۴۵ شهرستان آلوده کشور بوده و استان خراسان‌جنوبی نیز رتبه ۵ کشور در نرخ شیوع کرونا را دارد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول