اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تجهیز نخستین آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد در گنبدکاووس

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرماندار شهرستان به زودی شرکت آموزشی همکار استاندارد افتتاح و نخستین آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد گنبدکاووس نیز تجهیز می‌شود.

تجهیز نخستین آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد در گنبدکاووس

محسن خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به هفته استاندارد اظهار کرد: با توجه به ۱۴ اکتبر( ۲۳ مهرماه) روز جهانی استاندارد از ۱۹ تا ۲۴ مهرماه هفته استاندارد نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد تنها دستگاه دولتی زیر مجموعه سازمان جهانی استاندارد (ایزو) است، تصریح کرد: شعار جهانی استاندارد در سال 2020 حفاظت از زمین با استانداردها در نظر گرفته شده و این شعار به منظور کنترل تاثیرات انسانی بر منابع زمین انتخاب شده است.
رئیس اداره استاندارد شرق گلستان ادامه داد: استفاده گسترده از استانداردها در زندگی روزمره از تبعات تولید و فرایندهای صنعتی کاسته و سبب استفاده مجدد از منابع محدود خواهد شد.
وی نظارت بر تولید مصالح ساختمانی، واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و نظارت بر بازار را از حوزه های فعالیت اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس دانست و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآوردهای واحدهای تولیدی شرق استان صادر شده است.
خسروی با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانه تعهد تولید کننده به رعایت انطباق آن کالا با استاندارد ملی است، گفت: پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد صادر شده در حوزه‌های مختلف مانند غذایی، کشاورزی، فلزشناسی، بسته‌بندی، حوزه سلامت و محیط‌زیست است.
وی از بررسی 25 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در این حوزه هر کالایی که قصد ورود و یا خروج از مرزهای مشترک را داشته و مشمول استاندارد اجباری باشد ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط صورت گرفته و اگر مشمول استاندارد اجباری نباشد توسط گمرک استان برای تعیین ماهیت و آنالیز به اداره استاندارد ارجاع می‌شود.
رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار برای افتتاح و تجهیز شرکت آموزشی همکار و آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد بیان داشت: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان مجوز فعالیت یک شرکت آموزشی همکار استاندارد و مجوز تجهیز آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد صادر و در آینده نزدیک شاهد فعالیت این دو واحد خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار آزمایشگاه همکار در حوزه تست مخازن سی‌ان‌جی خودرویی در شرق استان فعالیت می‌کنند و نخستین آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد نیز به زودی تجهیز خواهد شد.
خسروی از رسیدگی به ۱۲ پرونده شکایت در سامانه پیامکی این اداره خبر داد و گفت: در حوزه حقوقی و امور شکایات در ۶ ماه نخست امسال ۶ واحد متخلف تولیدی و خدماتی به دستگاه قضایی معرفی و ۱۲ پرونده شکایت ثبت شده در سامانه پیامکی بررسی شد.
وی بیان داشت: مردم عزیز برای استعلام اصالت نشان استاندارد هر کالا می‌توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و ضمنا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ آماده دریافت گزارش و شکایت مردم عزیز در مورد کالاهای بدون استاندارد است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول