اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حمایت کمیته امداد از هزار و 320 کودک البرزی که سو تغذیه دارند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با بیان اینکه رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند در دستورکار قرار دارد، گفت: هزار و ۳۲۰ کودک نیازمند کمتر از شش سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت کردند.

حمایت کمیته امداد از هزار و 320 کودک البرزی که سو تغذیه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابوالفضل فلاح قنبری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز، امروز در جمع خبرنگاران که در این اداره کل صورت گرفت، بابیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوءتغذیه است، گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر شش سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند، افزود: هزار و 320 کودک نیازمند کمتر از شش سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.

فلاح قنبری با تأکید بر اینکه تهیّه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود، گفت: ارزش هر سبد غذایی ۲۳۰ هزارتومان است بین کودکان نیازمند مشمول طرح توزیع‌شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز، با اعلام اینکه سرپرست خانوارهای مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده اقلام سبد حمایت غذایی را دریافت می‌کنند، افزود: برنج، مرغ، عدس، لبنیات، حبوبات و تخم‌مرغ اقلام توزیع‌شده بین کودکان نیازمند را تشکیل می‌دهد.

فلاح قنبری با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۶۰۰ مددجوی بیمار مبتلابه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استانی قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول