اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرونده تحقیق و تفحص از ۲ بار واگذاری «هپکو» در دستور کار قرار بگیرد

نایب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکوی اراک، خواستار رسیدگی و به جریان افتادن هرچه سریع‌تر پرونده تحقیق و تفحص از ۲ بار واگذاری شرکت هپکو و حسابرسی ویژه عملکردی از این مجموعه بخصوص رسیدگی به پرونده مس طارم شد.

پرونده تحقیق و تفحص از ۲ بار واگذاری «هپکو» در دستور کار قرار بگیرد

ابوالفضل رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسوولان کشوری و استانی در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو اظهار کرد: با توجه اتفاقات به ظاهر مثبت اخیر شرکت تا حدودی امید به آینده به مجموعه شرکت هپکو برگشته است، اما موضوعاتی هست که هنوز جایی نگرانی دارد که بهتر است در این خصوص شفاف‌سازی شود تا دل‌نگرانی‌های کارگران شرکت هپکو پس از سال‌ها استرس و مشکلات فراوان رفع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران در خصوص واگذاری حدود ۵۲ درصد از سهام بلوکی هپکو به تامین اجتماعی و دستور نگهداری ۱۷ درصد از این سهام و فروش ۳۵ درصد از الباقی سهام تا پایان سال ۹۹، آیا سازمان خصوصی سازی و تامین اجتماعی برنامه‌ای در این خصوص دارند و چه تصمیمی در این خصوص در آینده خواهند گرفت و اساسا هدف از فروش سهام  چیست؟

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو ادامه داد: با توجه به این که مالک سهام عمده شرکت هپکو سازمان تامین اجتماعی است،  آیا برنامه‌ای برای تزریق نقدینگی در راستای رونق تولید و برنامه ارائه شده توسط تیم مدیریت دارد؟ 

رنجبر ادامه داد: از آنجا که بلوک سهام هپکو بعد از فروش یک درصد از سهام توسط سازمان خصوص سازی حدودا به ۵۹ درصد رسیده و با توجه به واگذاری ۵۲ درصد از سهام به تامین اجتماعی، این سازمان چه برنامه‌ای برای ۷درصد باقی مانده سهام دارد؟

وی تصریح کرد: اساسا در برنامه‌های کلان دولت آیا پیش بینی برای رونق تولید و احیا شرکت هپکو بعد از ۱۳ سال رها سازی و حیف و میل بیت المال توسط سهام داران نااهل و مدیران منتصب آنها  وجود دارد؟ با توجه به این که در گذشته مصوباتی روی کاغذ تصویب شده که هیچ کدام از مصوبات و قرادادها به مرحله اجرا و تامین بودجه نرسید از جمله قراداد بزرگ با وزارت راه، دهیاری‌ها و راهداری‌های کشور و موارد این چنین، که باید گفت با توجه به نوع تولیدات این شرکت اکثرا یک طرف از قرادادها و خرید محصولات هپکو خود دولت  است.

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو بیان کرد: رسیدگی و به جریان افتادن هر چه سریع‌تر پرونده تحقیق و تفحص از ۲بار واگذاری شرکت هپکو و حسابرسی ویژه عملکردی از این مجموعه بخصوص رسیدگی به پرونده مس طارم که تمام این موارد و موارد دیگر خواسته به حق کارگران زحمت کش و زجر کشیده این مجموعه است که انتظار می‌رود مسوولان پاسخگو باشند و هر چه سریع‌تر و رسما اعلام کنند.

انتهای پیام/ح 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول