اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

عرضه بلوکی سهام دو شرکت بانکی مشتری نداشت

معاون امور بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عرضه بلوکی سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در بورس مشتری نداشت.

عرضه بلوکی سهام دو شرکت بانکی مشتری نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی حدود نیمه خرداد ماه سال جاری در اولین حضور خود در دوره جدید مجلس شورای اسلامی و در گزارشی به نمایندگان مجلس اعلام کرد تا پایان خرداد ماه «وامید» را و تا پایان تیر ماه «وبانک» را از طریق بورس ارائه می‌کنیم.

با توجه به اینکه دو شرکت سرمایه‌گذاری امید با نماد «وامید» زیر مجموعه بانک سپه و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی «وبانک» زیرمجموعه بانک ملی، هر دو در بورس حضور دارند و قرار است، باقیمانده سهام دولت یعنی به نمایندگی از بانک سپه و بانک ملی از طریق بورس ارائه شود، اما این کار تا کنون صورت نگرفته است.


وامید

خبرنگار فارس در تماس با عباس معمارنژاد معاون امور بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی، پرسید آیا باقیمانده سهام دولت در «وامید» و همچنین «وبانک» ارائه شد،‌گفت: ما باقیمانده سهام دولت را به صورت بلوکی و عمده از طریق بورس ارائه کردیم، اما مشتری پیدا نکرد و به فروش نرسید. 

وی در مورد اینکه آیا بهتر نبود تخفیفی قائل می‌شدید تا مشتری پیدا کند، گفت: ‌عرضه سهام به صورت بلوکی معمولا قدری گران‌تر از سهام به صورت خرد است و همیشه حرف و حدیث‌هایی در مورد عرضه بلوکی وجود دارد که چه کسی آن را خریداری می‌کند و بنابراین عرضه بلوکی این دو سهم دولتی خریدار پیدا نکرد.

معمارنژاد گفت: ‌قرار است باقی سهام دولت در دو شرکت امید و گروه توسعه ملی به غیر از عرضه بلوکی را به شکل خرد هم عرضه کنیم، تا همه مردم از این سهم برخوردار شوند.

به گفته وی در حال حاضر سهام شناور و آزاد «وامید» در بورس حدود 8 درصد است، در حالی که شناوری این سهام در زمان وعده وزیر اقتصاد 6 درصد بود.

ارزش روز این شرکت آن روز حدود 80 هزار میلیارد تومان بود که تا130 هزار میلیارد تومان هم بالا رفت،‌ اما اکنون به خاطر افت پیاپی شاخص کل این رقم به 15 هزار و 171 میلیارد تومان رسیده است.


وبانک

ارزش روز شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی «وبانک» به 35 هزار و 370 میلیارد تومان رسیده است و سهام آزاد یا شناور آن نیز 20 درصد شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول