اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۳۳ درصد کارآموزان زنجانی وارد بازار کار می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بیش از ۳۳ درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

۳۳ درصد کارآموزان زنجانی وارد بازار کار می‌شوند

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار دادن بخش‌های مختلف از جمله آموزش، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش نباید تعطیل شود، زمینه‌های لازم برای مهارت آموزی مجازی متقاضیان را فراهم کردیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در رابطه با آموزش‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان، در وضعیت‌های مختلف کرونایی از لحاظ رنگ‌بندی، افزود: آموزش‌های این اداره‌کل در شهرهایی با وضعیت کرونایی سبز و زرد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری و در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و الزامی بوده که نیازمند تداوم بیشتری است.

 انصاری با بیان اینکه بیش از ۳۳ درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند، ادامه داد: سند توسعه، اشتغال و مهارت‌آموزی با هدف برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت بازار کار، آینده‌پژوهی، نقشه توسعه راه آموزش‌های مهارتی با توجه به نیازها و ظرفیت‌های اشتغال استان زنجان تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت، خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کشور در سطح بین‌المللی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، نخبه‌پروری، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از جمله اهداف مسابقات ملی مهارت است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول