اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مارک میلی: ارتش آمریکا هیچ نقشی در تعیین نتیجه انتخابات ندارد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته در صورتی که مناقشه‌ای در انتخابات پیش‌روی کشورش به وجود آید، ارتش هیچ نقشی در تعیین نتیجه انتخابات و مدیریت این وضعیت نخواهد داشت.

مارک میلی: ارتش آمریکا هیچ نقشی در تعیین نتیجه انتخابات ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در پی نگرانی برخی مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره دستور احتمالی دونالد ترامپ برای آرام کردن هرج و مرج بعد از انتخابات از طریق اعزام سربازان آمریکایی، ژنرال «مارک میلِی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بار دیگر به این موضوع واکنش نشان داد. 

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، میلِی روز یکشنبه (به وقت محلی) در مصاحبه با رادیوی عمومی ملی آمریکا گفت ارتش ایالات متحده هیچ نقشی در تعیین نتیجه انتخابات ندارد.  

وی در این خصوص گفت اگر مناقشه‌ای در انتخابات به وجود آید، این وضعیت را کنگره و یا دادگاه‌های آمریکایی مدیریت خواهند کرد. 

میلی با اشاره به این موضوع که بحث ایجاد مناقشه در انتخابات آمریکا امسال نیز مانند دوره‌های گذشته بار دیگر مطرح می‌شود گفت: «اولین بار نیست که بحث درباره ایجاد مناقشه در انتخابات مطرح می‌شود.»

وی افزود: «اگر این چنین شود، این [وضعیت] را دادگاه‌ها و کنگره آمریکا به خوبی مدیریت خواهند کرد و ارتش آمریکا در تعیین نتیجه انتخابات هیچ نقشی نخواهد داشت. هیچ نقشی [برای ارتش] نخواهد بود.» 

ژنرال میلِی پیشتر نیز در این باره گفته بود: «من عمیقاً به اصل ارتش دارای شخصیت غیرسیاسی اعتقاد دارم. در صورت اختلاف درباره برخی از جنبه‌های انتخابات، طبق قانون، دادگاه‌ها و کنگره آمریکا باید هر اختلافی را حل کنند و نه ارتش.»

برخی مقامات ارشد در پنتاگون که نخواسته‌اند نامشان فاش شود تأیید کرده‌اند که در بین خودشان این بحث در جریان است که اگر ترامپ که در صورت شکست در انتخابات، از روز انتخابات سراسری تا روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید همچنان رئیس‌جمهور است، به قانون شورش استناد کند و بخواهد نیروها را به خیابان‌ها بفرستد، آن‌ها باید چه کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول