اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح دو مرکز پزشکی جدید در عشق‌آباد

رئیس جمهور ترکمنستان یک مرکز سوختگی بین المللی و درمانی در عشق آباد را افتتاح کرد.

افتتاح دو مرکز پزشکی جدید در عشق‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قربانقلی بردی محمداف» مرکز سوختگی بین المللی و درمانی در عشق آباد را افتتاح کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاحیه این مراکز تأکید کرد: قانون اساسی ترکمنستان هر فرد را ارزشمندترین سرمایه دولت و کشور تلقی می‌کند.

وی افزود: به منظور تامین سلامتی کشور بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت، مراکز تشخیصی، آسایشگاه‌ها و شرکت‌های صنعت پزشکی در حال ساخت است.

بردی محمد اف خاطر نشان کرد: سیاست «درهای باز» ترکمنستان در زمینه مراقبت‌های بهداشتی اجازه گسترش همکاری با آلمان، اتریش، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، کره، روسیه، ترکیه و سایر کشورها را داده است.

بردی محمداف گفت: مرکز سوختگی بین المللی که در پایتخت احداث شده نمونه بارز دیگری از توجه ما به سلامتی مردم است.

مرکز سوختگی مذکور در 5 طبقه توسط یک شرکت ترکی ساخته شده است. این بیمارستان 130 تختخوابی شامل 20 تخت اختصاصی کودکان، 80 تخت بزرگسالان و 30 تخت برای بخش جراحی ترمیمی پلاستیک و مراقبت‌های ویژه می‌شود.

همچنین این مرکز پزشکی شامل یک بخش آمبولانس، بخش‌های مشاوره‌ای، تشخیصی و توانبخشی و همچنین بخش‌های آزمایشگاه، آندوسکوپی، ضد عفونی و بستری هستند.

قربانقلی بردی محمداف بار دیگر روز بهداشت و صنعت پزشکی و راه اندازی دو مرکز پزشکی مدرن را به شرکت کنندگان در این مراسم تبریک گفت و برای همه شهروندان کشور سلامتی، طول عمر، سعادت و توفیق  آرزو کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول