اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه عراق، نامه «الکاظمی» را به رئیس‌جمهور مصر تحویل داد

وزیر خارجه عراق که از دیروز در قاهره به سر می‌برد، امروز با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد و نامه نخست‌وزیر کشورش را به وی تحویل داد.

وزیر خارجه عراق، نامه «الکاظمی» را به رئیس‌جمهور مصر تحویل داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (دوشنبه - ۱۲ اکتبر)، در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری «روسیا الیوم»، السیسی، امروز از وزیر خارجه عراق استقبال کرد و دو طرف درباره روابط دوجانبه و شیوه‌های تقویت آن در راستای خدمت به منافع مردم کشورهای مصر و عراق رایزنی کردند.    

از دیگر محورهای گفت‌وگوی حسین و السیسی، بررسی مهمترین موضوعات نشست سه‌جانبه در سطح وزرای خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن که قرار است فردا در قاهره برگزار شود، بود.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز اعلام کرد که حسین در دیدار با السیسی، نامه «مصطفی الکاظمی» را به رئیس‌جمهور مصر تحویل داد و دو طرف درباره نشست سران که قرار است در سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین دیروز وارد مصر شد و قرار است فردا (سه‌شنبه) در نشست مشترک با  «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر و «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن حضور خواهد یافت. قرار است در این نشست توافقات صورت گرفته میان سران سه کشور که ماه گذشته در امان حاصل شد، پیگیری شود.

وزیر خارجه عراق همچنین قرار است در دیدار با مقامات مصری درباره برگزاری نشست کمیته مشترک روابط عراق و مصر در بغداد و در دیدار با «احمد ابو الغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب درباره آخرین تحولات کشورهای عربی رایزنی کند.

اوایل شهریور ماه گذشته، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین عبدالله الثانی» ولی‌عهد او و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه‌جانبه که در امان برگزار می‌شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول