اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح مجازی محفل ادبی حافظ در شهرستان قدس

محفل ادبی حافظ با هدف گسترش عدالت فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادها به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس در فضای مجازی اسکای روم افتتاح شد.

افتتاح مجازی محفل ادبی حافظ در شهرستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر قدس، همزمان با روز بزرگداشت حافظ مراسم افتتاحیه محفل ادبی حافظ به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس، با حضور سعید بیابانکی، علی داوودی و مصطفی محدثی خراسانی از اساتید برجسته شعر فارسی، نغمه مستشار نظامی دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سیده فهیمه اطهری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستا قدس، ابوالفضل کارگر دبیر محفل ادبی حافظ شهرستان قدس و علاقه‌مندان حوزه ادب و فرهنگ در فضای مجازی اسکای روم برگزار شد.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باهدف کشف استعدادها، حمایت از استعدادهای جوان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان عرصه ادب فارسی تاکنون اقدام به تشکیل محافل متعدد ادبی در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌کند. 

محافل ادبی فرصت مناسبی برای استعدایابی است که با حضور اساتید و شاعران مطرح استعدادهای جوان شناخته و هدایت می شود و ظرفیتی برای انتقال تجربیات بزرگان شعر و ادب به نسل جوان است.

محفل ادبی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس با نام محفل ادبی حافظ و با استعانت از خداوند متعال همزمان با روز بزرگداشت حافظ، شاعر پر آوازه ایران آغاز به فعالیت کرد.

از جمله اهداف و برنامه‌های این محفل، ایجاد ظرفیتی برای سازماندهی، شناسایی، جذب و ارتقاء فعالان ادبی، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های ادبی، نشست‌های ادبی، تولید محتوا و نشر آن و بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های ادبی و تلاش برای گسترش عدالت فرهنگی در سطح این شهرستان است.

در ادامه این محفل شاعران برجسته کشور به زیبایی‌های شعر حافظ پرداختند و کتاب‌های موضوعی حافظ مانند آهوی وحشی اثر غلامعلی حدادعادل، مقام حافظ اثر جلال الدین همایی معرفی شد. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول