اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش ۳۰ درصدی رهاسازی ماهیان استخوانی در گیلان/ آرزوی دیرینه بیمه صیادان در سال جدید محقق می‌شود

مدیرکل شیلات استان گیلان بیمه را یکی از عمده‌ترین مشکل صیادان را برشمرد و گفت: بر اساس آمار سه هزار و ۳۰۰ نفر از صیادان گیلانی دارای بیمه تأمین اجتماعی بوده و در این خصوص رایزنی‌های متعددی با مجمع نمایندگان و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه برای تأمین اعتبار و در جهت حل مشکل بیمه‌ای برگزارشده است.

افزایش ۳۰ درصدی رهاسازی ماهیان استخوانی در گیلان/ آرزوی دیرینه بیمه صیادان در سال جدید محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز صید ماهی در استان گیلان اظهار کرد: در استان گیلان چهار هزار صیاد گیلانی در ۱۵ تعاونی صید پره کار صیادی خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود امسال چیزی در حدود دو هزار تن انواع ماهی استخوانی صید شود.

وی‌ با تأکید بر لزوم‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صید ماهی گفت: در چند روز گذشته جلسات متعددی را با شرکت‌های تعاونی صیادی و مدیران آن برگزار کرده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در صید ماهی ازجمله ضدعفونی جایگاه‌ها ‌و زدن ماسک رعایت می‌شود.

مدیرکل شیلات استان گیلان صیادان را یکی از بافرهنگ‌ترین اقشار جامعه معرفی کرد و افزود: در طول فصل صیادی نظارت بسیار دقیق بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود هرچند صیادان گیلانی بافرهنگ بسیار زیاد خود تمامی پروتکل را برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت می‌کنند.

مدبری از در اختیار قرار دادن ماسک توسط شیلات استان خبر داد و بیان کرد: شرکت‌های پره صیادی درواقع بخش خصوصی بوده و باید تمامی اقلام بهداشتی را در اختیار صیادان قرار دهند.

وی‌ با اذعان به‌پیش بینی بیش از هزار تن ماهی استخوانی در سال گذشته تصریح کرد: میزان صید ماهی در گیلان به شرایط مختلفی ازجمله شرایط آب‌وهوایی بستگی دارد لذا بسیار امیدواریم در سال جدید دو هزار تن ماهی استخوانی در گیلان توسط صیادان صید شود‌.

مدیرکل شیلات استان گیلان یکی از مهم‌ترین اهداف شیلات را احیا ذخایر دریایی دانست و افزود: شیلات استان احیا ذخایر دریایی را یکی از اولویت‌های خود می‌داند زیرا همواره مهم‌ترین وظیفه شیلات تکثیر ذخایر ژنتیکی ماهیان غیربومی بوده است.

مدبری همچنین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی رهاسازی ماهیان استخوانی در گیلان گفت: گیلان به حیث رهاسازی بچه ماهی دارای رتبه اول کشوری بوده و امسال ۱۷۵ میلیون قطعه ماهی استخوانی در دریای خزر رهاسازی شده و در تلاشیم تا این آمار در سال‌های بعد با افزایش چشمگیری مواجه شود زیرا هرساله هفت درصد از این بچه ماهیان به ماهی تبدیل می‌شود.

وی بیمه را یکی از عمده‌ترین مشکل صیادان را برشمرد و تصریح کرد: بر اساس آمار سه هزار و ۳۰۰ نفر از صیادان گیلانی دارای بیمه تأمین اجتماعی بوده و در این خصوص رایزنی‌های متعددی با مجمع نمایندگان و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه برای تأمین اعتبار و در جهت حل مشکل بیمه‌ای برگزارشده است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به صید ماهی برای توسعه گردشگری در گیلان بیان کرد: برای توسعه گردشگری در استان کمیته‌ای شامل شیلات، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و تعاونی تشکیل و‌۶ پره به‌عنوان پایلوت گردشگری در نظر گرفته شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول