اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه تلافی کرد؛ دو دیپلمات بلغارستان از مسکو اخراج شدند

به دنبال اقدام اوایل مهرماه بلغارستان در اخراج دو دیپلمات روسیه، مسکو امروز دوشنبه دو دیپلمات این کشور اروپایی عضو ناتو را عنصر نامطلوب خواند.

روسیه تلافی کرد؛ دو دیپلمات بلغارستان از مسکو اخراج شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسکو در واکنشی تلافی جویانه به اخراج دو دیپلمات سفارت روسیه در بلغارستان به اتهام جاسوسی، دو دیپلمات بلغارستانی را عنصر نامطلوب خواند و خواستار اخراج آنها از روسیه شد.

به گزارش اسپوتنیک، دوم مهرماه بود که وزارت خارجه بلغارستان اعلام کرد، دو دیپلمات سفارت روسیه در صوفیه پایتخت بلغارستان را به اتهام جاسوسی نظامی عنصر نامطلوب شناخته شده و 72 ساعت برای خروج آنها از بلغارستان مهلت تعیین کرد.

سفارت مسکو در صوفیه آن زمان ضمن رد این اتهام اعلام  کرد که هیچ مدرکی برای توجیه اخراج «غیر منطقی» دو دیپلمات روسیه وجود نداشت.

حالا با گذشت 19 روز از این اقدام بلغارستان، وزرت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه دو دیپلمات بلغارستانی را عنصر نامطلوب شناخت و خواستار اخراجشان از روسیه شد.

این وزارتخانه، ساعتی قبل «آتاناس کریستین» سفیر بلغارستان در روسیه را احضار کرد و یادداشت دیپلماتیک در مورد اخراج دو دیپلمات بلغارستانی را به وی تحویل داد.

اقدام روسیه در اخراج دو دیپلمات این کشور عضو ناتو در حالی انجام شده که روابط مسکو و کشورهای اروپایی بر سر مسائل مختلف از قبیل ناآرامی‌ها در بلاروس و ادعاها درباره دست داشتن مسکو در مسمومیت «الکسی ناوالنی» مخالف دولت روسیه شدت گرفته است.

مسکو بارها ضمن هشدار به کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اروپا درباره دخالت‌هایشان در امور داخلی بلاروس، اتهام برخی کشورها به ویژه آلمان درباره دست داشتن در مسمومیت ادعایی ناوالنی را قویا رد کرده است.

همزمان با این تحولات، امروز دوشنبه وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در نشستی مشترک درصدد رایزنی درباره روسیه هستند و وزیر خارجه آلمان در آستانه این نشست، خواستار اعمال تحریم اتحادیه اروپا ضد مسکو شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول