اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نگاهی بر وایت برد مغناطیسی و گارانتی محصول

با مکانیزه شدن مدارس و دوری تخته سیاه استفاده از تخته وایت برد مغناطیسی بسیار در میان مدارس محبوب شده است.

نگاهی بر وایت برد مغناطیسی و گارانتی محصول

ویژگی ها ی مصرف تخته وایت برد مغناطیسی

تخته وایت برد مغناطیسی ویژگی ها زیادی نسبت به تخته های سنتی دارد که از عبارت میتوان به پاک شدن آسان نوشته ها، تنوع رنگ بیشتر ، عدم ایجاد گرد غبار و ظهور آلرژی ویژگی آهنربایی یا مغناطیسی ، وضوح بهتر و عدم نیاز به فشار دادن ماژیک اشاره کرد .

مزیت دیگر تخته وایت برد مغناطیسی آن است که افراد معلول کم توان میتوانند بدون نیاز به وارد کردن فشار خیلی بر روی تخته بنویسند .

اما وایت برد از کجا آمد؟

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، عکاسی به نام مارتین هیت که در جنگ کره حضـور داشت، بطور اتفاقی کار با نوارهای نگاتیو عکاسی متذکر آن شد که اگر با ماژیک بر روی این نگاتیو ها بنویسد، نوشته ها به راحتی به یاری یک دستمال نمناک پاک خواهند شد .

این مساله جرقه ای بود تا مارتین اولین گام را برای وارد کردن وایت برد به جهان ی روش بردارد . پس وی ایده را به دری مارک فروخت بدین وسیله در اوایل دهه ۶۰ میلادی نخستین نمونه های وایت برد وارد بازار شد .

این وسیله با تاخیری ۲۰ ساله بطور وسیع وارد کلاس های درس شد دانش آموزان و معلمان را از آلرژی و بیماری های ریوی که در دهه ۱۹۹۰ رایج شده بود مصونیت بخشید .

جنس انواع وایت برد

اولین نمونه های وایت برد ( تخته وایت برد مغناطیسی)  از جنس ملامین بودند که قیمت بالایی هم داشتند .اما به مرور زمان دچار لکه تیرگی میشدند پاک کردن نوشته های روی آنها هم سخت میشد .بعد ها با لعاب دادن روی صفحه توانستند کیفیت آنها را بازبینی بخشند .

انواع ورق های به کار رفته در وایت برد های امروزی :

– ورق های صمغ که با کاغذ ادغام شده اند و اکثرا کیفیت پایینی دارند زود دچار لک تیرگی میشوند. این ورق ها بر روی چوب هایی از جنس MDF چسبانده میشوند .

– ورق های فولادی و آلومینیومی رنگ شده که از لایه های مختلف با کیفیت های مفرقی ساخـته میشوند، این وایت برد ها دوام بالایی وزن نسبتا سبکی دارند.

سطح صاف و لطیف آنها باعث می شود تا به راحتی پاک شوند همین ویژگی ها باعث شده تا جزو پرفروش ترین مدل ها در بازار باشند .این تخته ها ویژگی مغناطیسی دارند در جنس های گوناگونی تولید می گردند .

– ورق های لعاب داده شده که از پاشیدن سرامیک رنگ روی فولاد تولید و ساخته میشوند .این تخته ها کیفیت زیاد بالایی دارند به دلیل داشتن قیمت بالا اکثرا در صنعت از آنها مصرف میگردد .

روش مصرف صحیح از وایت برد

برای زیاد تر شدن عمر وایت برد به این چند نکته دقت بکنید :

– برای پاک کردن وایت برد از تخته پاک کن های مخصوص دستمال کاغذی یا پارچه نرم مصرف بکنید .

– بعد از روزانه کاری تخته را پاک بکنید زیرا باقی ماندن جوهر روی صفحه مخلوط شدن آن با غبار باعث خراب شدن سطح میگردد . تخته وایت برد مغناطیسی

– فقط از ماژیک های ویژه تخته وایت برد استفاده بکنید آن را از فروشگاههای معتبر خریداری نمایید .

– بعد از انتها استفاده از ماژیک چنانچه به آن نیاز ندارید، درب ماژیک را ببندید تا عمر آن زیاد تر شود .

– برای پاک نگه داشتن سطح وایت برد از پارچه خشک استفاده بکنید و جهت رفع لکه ها نیز میتوانید اسپری ویژه پاک کننده وایت برد تولید و ساخت فرمایید.

وایت برد در ایران

زمان دقیق ورود تخته وایت برد شیشه ای به ایران معین نیست ولی آنچه که مشهود است آن است که این وسیله در سالهای اخیر اهمیت خیلی بهتر ی را در مدارس دانشگاه ها مراکز روش ی کشورمان پیدا کرده است و شرکت های گوناگون داخلی و خارجی در بازار ایران ارائه دهنده این محصول میباشند .

حال مسئله اینجاست که وایت برد مرغوب چه محسناتی دارد می بایست از کجا تهیه و تولید شود؟

در ساختن محصولات  از جمله تخته وایت برد مغناطیسی مجموعه ای از برترین و با کیفیت ترین مواد اولیه مصرف می شود همه استانداردهای تولید بسته بندی رعایت میگردند .

نقش گارانتی در تعیین کیفیت وایت برد

وایت برد های اولیه بدون هیچ گونه گارانتی تولید می شد چون صفحه ها مرغوبیت پایینی داشت.

بعد از مدتی که صفحه ها ارتقاء پیدا کردنند باعث شد شرکت ها هم بر اساس این نوع مرغوبیت مدت زمانی را برای گارانتی قرار دهند.

بهترین نوع و تنها صفحه ای که باعث شد گارانتی مادام‌العمر را به ان اختصاص دهند صفحه هایی بود که به ان سرامیکی گفته می شد و به عنوان وایت برد سرامیکی از ان نام برد می شد. و این نوع وایت برد ها از بهترین کیفیت صفحه در تمامی وایت برد ها برخوردار است.

نوع دومی که در بازار موجود است وایت برد هایی است که از صفحه سلفن دار کره ای استفاده می شود و این نوع وایت برد ها دارای دو سال ضمانت تعویض است این نوع وایت برد ها به دلیل استفاده از مرغوب ترین و به صرفه ترین و البته پر مصرف ترین نوع وایت برد در بازار هستند . از این نوع وایت برد ها بیشتر در مراکز آموزشی و ادارای استفاده می شود.

نوع سوم وایت برد مغناطیسی، وایت برد هایی هستند که از صفحه های چینی استفاده می کنند و این نوع وایت برد ها از لحاظ گارنتی دارای یک سال ضمانت می باشد. مصارف این نوع از وایت برد ها بیشتر شخصی هستند و کمتر از این وایت برد استفاد می شود. به همین خاطر چون صفحه از پایین ترین نوع مرغوبیت در بازار هست باعث شد دارای کیفیت پایینی باشد و البته هزینه پایینی نسبت به دو مورد بالایی باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول