اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

مروری بر خریدهای بارسا زیرنظر بارتومئو/ هزینه‌ای بیش از یک میلیارد یورو!

در ادامه بررسی کارنامه بارتومئو در سال‌های ریاست بارسلونا، نگاهی به یک میلیارد یورو خرید بازیکن طی 6 سال بیندازیم.

مروری بر خریدهای بارسا زیرنظر بارتومئو/ هزینه‌ای بیش از یک میلیارد یورو!

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در گزارش‌های گذشته اشاره داشتیم که اوضاع اقتصادی بارسلونا به شدت وخیم و آمار بدهی‌های این باشگاه به مرز 500 میلیون یورو رسیده است. (در اینجا بخوانید)

بیش از 16 هزار رای برای عزل بارتومئو در کمپین بارسایی‌ها جمع شده و بارسلونا می‌خواهد تا 2 هفته دیگر در خصوص آینده این مدیر تصمیم گیرد. (در اینجا بخوانید)

در گزارش قبل اشاره کردیم که کارهای بارتومئو به چه شکل بوده و چرا باید این رئیس از سمت ریاست بارسلونا استعفا کند؟ (در اینجا بخوانید) 

اکنون می‌خواهیم در گزارشی جدید به ذکر خریدهای بارسا زیر نظر بارتومئو بپردازیم. خریدهایی که هر چند نام‌های بزرگ در بین‌شان است ولی کارنامه آنها نمره قبولی نمی‌گیرد.

*450 میلیون یورو هزینه برای جانشینی نیمار!

1- لوئیس سوارس

سال 2014 پس از جنجال ستاره اروگوئه‌ای در جام جهانی و گاز گرفتن جورجو کیه‌لینی، بارسلونا برای خرید او از لیورپول اقدام کرد. سرانجام بارسا توانست بازیکنی که 4 ماه از میادین محروم بوده را با ارزش 82.3 میلیون یورو خریداری کند.

البته این خرید به یکی از بهترین خریدهای تاریخ بارسلونا لقب گرفت و سوارس توانست شاهکاری در نیوکمپ به پا کند. او به سومین گلزن تاریخ بارسلونا با 209 گل لقب گرفت ولی با یک خداحافظی تلخ و چشمانی اشک‌بار بارسلونا را به مقصد مادرید ترک کرد.

2- عثمان دمبله

پس از رفتن نیمار از بارسلونا، باخت 5 بر یک در 2 ال‌کلاسیکوی سوپرکاپ و 222 میلیون یورو پول نقد در اختیار باشگاه، باعث شد تا خریدهای گران‌قیمت بارتومئو سر برسد.

بارسلونا که در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالاتی نیمار را از دست داده بود، به صرافت خرید گران‌قیمت افتاد. آنها در تابستان، عثمان دمبله را با ارزش 105 میلیون یورو به اضافه 40 میلیون یورو خریداری کردند.

ستاره فرانسوی اصلاً نتوانست برای آنها بدرخشد و به بازیکنی لقب گرفت که در یک سال گذشته حتی نتوانسته یک گل برای بارسلونا بزند (در اینجا بخوانید)

در تابستان 2020 تنها 3 سال بعد از خرید او، باشگاه بارسلونا می‌خواست این ستاره را تنها با 50 تا 60 میلیون یورو به منچستریونایتد واگذار کند که این اتفاق رخ نداد.

3- فیلیپه کوتینیو

پس از خرید دمبله، بارسلونا برای جذب ستاره برزیلی لیورپول اقدام کرد. در تابستان 2017 این اتفاق رخ نداد ولی پس از گذشت چند ماه و بازی نکردن کوتینیو برای کلوپ، زمستان 2018 این بازیکن با قیمت 160 میلیون یورو راهی بارسا شد.

به دلیل قوانین یوفا، کوتینیو نتوانست برای بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و همه متذکر شدند که از فصل آینده بارسلونا با درخشش کوتینیو قهرمان خواهد شد.

فصل 2018-2019 نیز برای کوتینیو اصلاً خوب نگذشت و زیرنظر والورده نتواست به مانند دوران باشکوه لیورپول بازی کند. همین باعث شد تا ستاره 160 میلیون یورویی به باشگاه بایرن مونیخ قرض داده شود!

او نیز در بازی مقابل بارسلونا که با نتیجه ننگین 8 بر 2 به پایان رسید 2 گل و یک پاس گل را به ثبت رسانید تا سران بارسلونا را با یک شوک بزرگ روبه‌رو کند.

اکنون کوتینیو امیدوار است زیرنظر کومان دوباره به روزهای خوب خود بازگردد.

4- آنتوان گریژمان

بارسلونا بند فسخ جداسازی 120 میلیون یورویی گریژمان را به اتلتیکو پرداخت تا ستاره اول این باشگاه را به نیوکمپ آورد. این بازیکن که با حاشیه‌های فراوان به بارسلونا پیوسته بود هنوز نتوانسته برای این باشگاه درخشان ظاهر شود.

اوضاع گریژمان در بارسا بسیار مبهم است و بسیاری عقیده دارند که کومان نیز نمی‌تواند او را دوباره احیا کند.

پس از رفتن نیمار که 222 میلیون یورو به حساب بارسلونا واریز کرد، بارتومئو هرچه تلاش کرد نتوانست جانشینی برای او پیدا کند. او برای خرید دمبله 145، کوتینیو 160 و گریژمان 120 تاکنون 425 میلیون یورو پرداخته ولی هنوز نتوانسته جای او را پر کند.

اکنون می‌خواهیم به ذکر بازیکنان گرفته شده به تفکیک پست‌ به پست بپردازیم:

*دروازه‌بان

4 گلر، زیر نظر بارتومئو خریداری شدند که دروازه‌بان‌های خوبی نیز از آب درآمدند. می‌توان گفت یکی از بهترین خریدهای بارتومئو در پست دروازه‌بان بود.

بارسلونا از سال 2014 تاکنون کلودیو براوو، مارک آندره تراشتگن، یاسپر سیلسن و نتو را خریداری کرده است.

*مدافعان

پس از رفتن پویول، زوج جرارد پیکه هیچ وقت پیدا نشد. اکنون کومان می‌خواهد به لنگله اعتماد کند و با این زوج تیم خود را برای قهرمانی به میدان بفرستد.

ساموئل اومتیتی، کلمن لنگله و نلسون سمدو خریدهای اصلی بارتومئو در خط دفاعی بودند.

البته سمدو برای دفاع راست گرفته شد ولی نتوانست جای دنی آلوس را پر کند. او تابستان امسال نیز راهی ولورهمپتون شد تا «سرجینیو دِست» به بارسلونا بیاید.

دیگر خریدهای بارسلونا زیرنظر بارتومئو که اصلا برای این تیم صرفه نداشت و این بازیکنان در ترکیب قرار نگرفتند به شرح زیر است:

دوگلاس - فرمالن متئو – الکس ویدال – یری مینا – تودیبو – جونیو فیرپو – لوکاس دینیه – واگه

*هافبک‌ها:

ایوان راکیتیچ یکی از خریدهای عالی بارتومئو در خط میانی بود. بازیکنی که جانشین فابرگاس شد و با استایل متفاوتی که داشت توانست در ترکیب اصلی بارسلونا جا بیفتد.

او 6 سال برای بارسلونا به میدان رفت و تابستان امسال با 1.5 میلیون یورو راهی سویا شد.

آرتور ملو و فرانکی دی‌یونگ دیگر خریدهای مهم بارتومئو در خط میانی بودند.

دی یونگ که به آینده فوتبال بارسلونا لقب گرفته و آرتور که در سن 23 سالگی با پیانیچ 30 ساله یوونتوس معاوضه شد.

این موضوع انتقاد بسیاری از بارسایی‌ها را به همراه داشت.

آرتورو ویدال، دیگر خرید مهم بارتومئو بود که نشان می‌داد بارسلونای والورده می‌خواهد سبک بازی خود را تغییر دهد.

پائولینیو که از چین نیز راهی بارسلونا شد چنین چیزی را از ترکیب بارسلونا نشان می‌داد. بازیکنی که برای یک فصل آمد، در ترکیب بارسلونا قرار گرفت و انتهای فصل دوباره به آسیای شرقی بازگشت.

دیگر خریدهای بارتومئو در خط میانی که اصلا به درد این تیم نخوردند به شرح زیر است:

دنیس سوارس- آندره گومز – آردا توران

*مهاجمان

در ابتدای گزارش نوشتیم که برای پر کردن جای نیمار، بارسلونا بیش از 400 میلیون یورو هزینه کرد ولی نتوانست به ستاره‌ای چون نیمار دست پیدا کند.

این تیم در پست خط تهاجمی ستاره‌های دیگری را نیز در اختیار گرفت که اصلا به درد این تیم نخوردند.

پاکو آلکاسر – جرارد دلوفئو – مالکوم و مارتین بریث‌ویت

مالکوم که در راه رم ایتالیا هایجک شد و به بارسلونا رسید و اصلا نتوانست برای این تیم بازی کند.

بریث‌ویت نیز که ابتدای سال 2020 خریداری شد هنوز نتوانسته برای بارسلونا توانایی‌های خود را نشان دهد. این بازیکن با 18 میلیون یورو خریداری شد تا جای دمبله را پر کند!

وقتی آمار و ارقام خریدهای بارسلونا را زیرنظر بارتومئو جمع می‌زنیم به بیش از یک میلیارد یورو می‌رسد. 

رقمی عجیب که برای بارسلونا موفقیت آمیز نبوده است و اقتصاد این باشگاه را در مرز ورشکستگی قرار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول