اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

80 درصد تهرانی‌ها غربالگری کرونا شده‌اند

رئیس اداره کل سلامت شهرداری گفت: 80 درصد شهروندان تهران غربالگری کرونا شده‌اند و این اقدام توسط نیروهای وزارت بهداشت و شهرداری صورت گرفته است.

80 درصد تهرانی‌ها غربالگری کرونا شده‌اند

زینب نصیری، رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: آژیر خطر ابتلا به کرونا در تهران به صدا درآمده و باید پروتکل‌های بهداشتی هر چه بیشتر و با دقت توسط شهروندان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر بالاترین میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ـ 19 را در پایتخت داشته‌ایم و به نوعی در این زمینه متأسفانه رکورد زده شده است، گفت:‌ طولانی شدن شیوع کرونا از دلایلی بوده که سبب شده شهروندان نسبت به ابتدای شیوع این بیماری در اسفند و فروردین پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنند.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین سیاست‌های متناقض در زمان‌های مختلف سبب شده که توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال کرونا کم شود و این سیاست‌ها باورهای مردم را در زمینه کرونا دچار چالش کرده است.

نصیری خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع که شهروندان باید دقیق پروتکل‌‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند نظارت‌ها هم باید دقیق باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا لغو طرح ترافیک به دلیل شلوغی مترو و اتوبوس و محقق نشدن فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی مدنظر قرار نگرفته است،‌گفت: طرح ترافیک مسأله پیچیده‌ای است ما جلسات متعددی با بخش‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار کرده‌ایم ولی در حال حاضر مطالبه جدی که از سوی شورای شهر هم پیگیری شده است دورکاری کارکنان ادارات است.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران بیان داشت: به نظرم موضوع طرح ترافیک، کمبود حمل و نقل عمومی و دورکاری کارکنان و کارمندان همه از قطعه‌های یک پازل است که باید در کنار هم دیده شود و نمی‌توان به تنهایی به یک موضوع پرداخت.

نصیری تصریح کرد: هر چه هوا سردتر می‌شود شرایط به لحاظ کرونا پیچیده‌تر خواهد شد و باید با جدیت بیشتر و انسجام بهتر در سیاست‌گذاری‌ها برنامه‌های منظمی را جهت پیشگیری از انتقال این بیماری انجام داد.

وی اعلام کرد: 80 درصد شهروندان تهران غربالگری کرونا شده‌اند و این اقدام توسط نیروهای وزارت بهداشت و شهرداری صورت گرفته است.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: خانه‌های سلامت از ابتدای شیوع کرونا جهت غربالگری این بیماری فعال شده و همکاران ما با تیم وزارت بهداشت همکاری دارند و طی سه دوره غربالگری‌ها تا کنون صورت گرفته و افراد غربالگری‌ شده کسانی هستند که یا قبلا اطلاعات آنها در سامانه سیب ثبت شده یا به سیستم خانه‌های سلامت مراجعه کرده و یا از طریق تماس با شماره 4030 با وزارت بهداشت در ارتباط بوده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول